Skip to main content

Airbus A350 XWB–( අවසන් කොටස)

 

පළමු ලිපිය බලන්න

දෙවන ලිපිය බලන්න

තෙවන ලිපිය බලන්න

විවිධ සංස්කරණ Variants

එයාර්බස් 350 ගුවන් යානය A350 -800, A350-900 සහ A350-1000 යනුවෙන් වර්ග තුනකින් හඳුන්වා දීමට නියමිත අතර A350 -800 වර්ගය මේ වර්ෂයේ මැද භාගයේ දී පමණ දියත් කිරීමට නියමිතය.

image

A350-800

A350-800 වර්ගයේ යානයේ පන්ති 3 නේ සැළසුම අනුව මගී ආසන 270 ක් සවි කළ හැකි අතර එක් පෙළකට ආසන 9 වන ආකරයට මෙම ආසන සකස් කළ හැක. එක් වරකදී මෙම යානයට කිලෝ මීටර් 15400 ක් ගමන් කළ හැක. යානය දිගින් මීටර් 60.5 ක් පමණ වන අතර ගුවන් ගත වීමට හැකි උපරිම බර ටොන් 248 ක් පමණ වේ. එන්ජින් දෙකකින් සමන්විත යානයකි.

A350-900

A350-900 වර්ගයේ යානයේ පන්ති 3 නේ සැළසුම අනුව මගී ආසන 314 ක් සවි කළ හැකි අතර එක් පෙළකට ආසන 9 වන ආකරයට මෙම ආසන සකස් කළ හැක. එක් වරකදී මෙම යානයට කිලෝ මීටර් 15000 ක් ගමන් කළ හැක. නමුත් මෙහි තවත් සංස්කරණ වලදී ගමන් කළ හැකි උපරිම දුර කිලෝමීටර් 17000 ක් පමණ ප්‍රමාණයකට වැඩි කිරීමට යෝජනා කර ඇත. යානය දිගින් මීටර් 66.8 ක් පමණ වේ. එන්ජින් දෙකකින් සමන්විත යානයකි.

 

A350-1000

A350-1000 වර්ගයේ යානයේ පන්ති 3 නේ සැළසුම අනුව මගී ආසන 350 ක් සවි කළ හැකි අතර එක් පෙළකට ආසන 9 වන ආකරයට මෙම ආසන සකස් කළ හැක. එක් වරකදී මෙම යානයට කිලෝ මීටර් 15600 ක් ගමන් කළ හැක. නමුත් මෙහි තවත් සංස්කරණ වලදී ගමන් කළ හැකි උපරිම දුර කිලෝමීටර් 17000 ක් පමණ ප්‍රමාණයකට වැඩි කිරීමට යෝජනා කර ඇත. යානය දිගින් මීටර් 73.8 ක් පමණ වේ. එන්ජින් දෙකකින් සමන්විත යානයක් වන අතර මෙම වර්ගයේ විශාලතම යානයයි. අනෙක් වර්ග දෙකට වඩා පියාපතේ වර්ගපලය වැඩි අතර එමගින් වැඩි එසවුම් ධාරිතාවක් ලබා ගත හැකිය.

 

මෙහි සඳහන් තොරතුරු මෙම යානය සැකිසීමට පෙර සහ පළමු යානය සැකසීමෙන් පසු එම නිෂ්පාදකයා විසින් දක්වන ලද තොරතුරු වේ. නමුත් මේ සියළු යානා සකසා අවසන් වීමෙන් පසු මෙහි සඳහන් තොරතුරු මීට වඩා වෙනස් වීමට ඉඩ ඇත.

නිමි

Comments

  1. එක පෙලකට ආසන නවයක් ? ඒක මහ විශාල ගානක්නෙ ? ප්ලේන එක එච්චර පලලද ? එතකොට සර්ව් කරන්න එහෙම අපහසුනෙ..

    මෙම ලිපි මාලාවට ස්තූතියි ඉෂාර..

    ReplyDelete
    Replies
    1. සෙන්නා, ආසන 9 එන්නෙ 3 සෙට් 3ක් විධියට. ඒ කියන්නෙ මැදින් අයිල් 2ක් තියෙනවා. පුලුල් බඳ ගුවන් යානා වල අයිල් 2ක් තියෙනවනෙ. ඉතින් අපහසුවක් නැහැ සේවා සපයන්න. දැනටත් ගුවන් යානා වල එහෙම තියෙනවා

      Delete
    2. හරි හරි දැන් තමා තේරුනේ.. එහෙම තියනවා නේන්නම්..

      Delete
  2. නිකම්ම නිකං මීටර් 60 කියනවට වඩා ඒ ගැන උපකල්පනය කරද්දි, ඒ කියන්නේ පිට්ටනියක මීටර් 100 ධාවන පථයේ හරි අඩකටත් වඩා දිගයි කියලා හිතද්දි ඇඟත් එක්ක හිරිවැටිලා යනවා.

    කොහොමවුනත් මේ තොරතුරු දැනගන්න අපි කොහොමත් කැමතියි.

    ReplyDelete
  3. බුද්ධි කියල තියෙනව වගේ මේ විස්තර දැනගන්න මාත් කැමතියි.
    මේ විස්තර කියල දෙනවට ස්තුතියි.

    ReplyDelete
  4. හරි ඒ එයාබස් A350 සීරීස් එකත් මෙතකින් නිමියේය. නමුත් ඉශාරට තව වැඩක් තියෙන්වා අර කෙහෙල් කොරොට්ටා සෙට් කරපු. මේ දවස්වල පු‍ටුවකට තියලා බැඳලා, කටේ රෙදිපාංකඩ ඔබලා ඩක්ට් ටේප් අලවලා ඉන්න නිසා අපි ඉවසගෙන ඉන්නවා.

    ReplyDelete
    Replies
    1. මරණ තර්ජනත් තියෙනවා......

      Delete
  5. කොටස් තුනම ආශාවෙන් කියවූවෙමි. ගොඩක් ස්තූතියි

    ReplyDelete
  6. කියවූවෙමි ඔබේ ලිපිය ස්තූතියි ඔබට

    ReplyDelete
  7. ලිපි තුනම කියලවලා එයා බස් ගැන සෑහෙන දැනීමක් එකතු කර ගත්තා . ගුවන් යානා පිලිබඳ විස්තර කියවන්න අසාවක් ඇති කලේ "අපේ අහස" බ්ලොග් එක නිසා කියල නිහතමානීව කියනවා ..

    ReplyDelete
  8. ඔන්න ඉෂාර උඹැහෙගෙ නම සඳහන් වෙච්ච තවත් කතාවක් පළවෙලා.

    http://dude-heydude.blogspot.com/2013/09/74-panic-attack.html

    http://bluejeansntshirts.blogspot.com/2013/09/94-panic-attack.html

    ReplyDelete

Post a Comment

මොනවා හරි ලියලා ගියොත් හැදෙන්න පුළුවන්....

Popular posts from this blog

ගුවන් තොටුපළේ යන්නෙ මෙහෙමයි

අදට වසරයි කියන‍ පෝස්ට් එකට සංජු දාලා තිබ්බ කමෙන්ට් එකට ප්‍රතිචාරයක් විධියට මේ පෝස්ට් එක දාන්න හිතං හිටියත් දවසෙන් දවස ඒක කල් ගියා. අද ටිකක් වෙලාව අරන් කොහොම හරි මේක ලියන්න ඕනා. දැන් අපි හිතමු යම් පුද්ගලයෙක් විදේශ ගත වෙනවා කියලා. මුලින්ම මේ පුද්ගලයා කරන්න ඕනෙ ගුවන් ප්‍රවේශ පතක් ලබා ගැනීම සහ අදාළ රටට වීසා ලබා ගැනීම.  මේ ගුවන් ටිකට් පත් ලබා ගැනීම පිලිබඳව මම කලින් දාපු ගුවන් ටිකට්පතක් ලබා ගැනීමේ දී ඔබ දැන ගත යුතු කරුණු කියන පෝස්ට් එක බලන්න. ඒ වගේම යාමට නියමිත රටට වීසා ලබා ගැනීමත් සිදු කළ යුතුයි. මේ සඳහා සුදුසුම දේ ගුවන් ටිකටිපත් ලබා ගන්නා ස්ථානයෙන්ම ඒ විස්තර ලබා ගන්න එක. දැන් අපි හිතමු ගුවන් ටිකට් පත ලබා ගැනීමත් වීසා ලබා ගැනීමත් සිදු කර ුවසානයි කියලා. ඉන් පසුව තිබෙන්නේ ගුවන් ගමන පිටත් වීමට ගුවන් තොටුපළට යාමටයි. මෙහිදී ගුවන් ටිකට් පතේ සඳහන් වන පිටත් වන වේලාවට අවම වශයෙන් පැය 3ට වත් කලින් ගුවන් තොටුපළේ පිටත් වීමේ පර්යන්තයට පැමිණ සිටිය යුතුයි. ගුවන් තොටුපලට ඇතුල් වන විට පළමුවෙන්ම හමු වන්නේ පිටත්වීමේ පර්යන්තයයි. ගුවන් ගත වීමේදී ගෙන යන භාණ්ඩ ද සමග මේ පර්යන්තයට ඇතුළු විය යුතු අතර තමා සමග පැමිණි

සේපාල ඒකනායක - Sepala Ekanayake

ඔබ සමහර විට අහලා ඇති සේපාල ඒකනායක ගැන. හරියටම අදට අවුරුදු 28 ට පෙර එනම් 1982 ජූනි මාසේ 30 වෙනිදා සිවිල් ගුවන් යානයක් ගුවනේ දී පැහැර ගැනීම නිසා ඔහු ප්‍රසිද්ධ වුණා. මේ සිද්ධිය ලාංකීය ගුවන් ඉතිහාසයේ සිදු වුණේ පළමු වතාවට. ඒ වගේම අද වන තුරු ශ්‍රී ලාංකිකයෙක් අතින් එවන් දෙයක් සිදු වී නැහැ. අද දිනය මේ සම්බන්ධයෙන් විශේෂත්වයක් තිබෙන නිසා මා කැමතියි මේ ගැන ලියන්න. සේපාල ඒකනායක ඉපදුණේ 1949 ජූනි මාසේ 03 වෙනි දා දිනයක මාතර දිස්ත්‍රික්කයේ කරතොට කියන ගමේ. පාසැල් ගියේ හම්බන්තොට යෝධ කණ්ඩිය විද්‍යාලයට.  අවුරුදු 15 දි විතර නිවසින් වෙන් වන ඔහු කොළඹ ට පැමිණෙනවා. ඉන්පසු 1972 ඔහු ජර්මනියට පැමිණෙනවා. එහිදී ඔහුට ඇනා ඇල්ද්‍රොවන්දි නැමති ඉතාලි සුරූපිණිය හමු වෙනවා. පසුව ඔවුන් දෙදෙනා විවාහ වී ඉතාලියේ මොඩෙනා පෙදෙසේ පදිංචි වෙනවා. ඒ 1980 දී. එහිදී ඉපදෙන පුතාට ඔවුන් “ෆ්‍රී ඒකනායක“ නමින් නම් තබනවා. මෙහිදී සේපාලගේ වීසා එක නැති වෙන අතර ඉතාලියේ දී වීසා ඉල්ලු විට ශ්‍රී ලංකාවට පැමිණ වීසා ලබා ගන්නා ලෙස ඔවුන් පවසනවා. ඒ අනුව ඔහු ලංකාවට පැමිණ වීසා අයදුම් කරනු ලැබූ මුත් වසර හයක් ඒ සදහා බලා සිටින ලෙස ඔහුට දැනුම් දෙනවා. ඔහු ක

අදට වසරයි

මේ ලියන්න යන්නෙ නම් ගුවන් සේවාව ගැන නොවේ. අදට වසරකට පෙර තමයි ‘ අපේ අහස ‘ ට පළවෙනි පෝස්ට් එක දැම්මෙ. මේ වන විට ගුවන් සේවා සම්බන්ධ විවිධ මාතෘකා ඔස්සේ සටහන් 37 ක් පසුගිය වසර පුරාවටම එක් කීරීමට හැකියාව ලැබී තියෙනවා. ඒ සේරටම කමෙන්ට්ස් 173 ක් ලැබිලා තියෙනවා. හැබැයි මේ ගාණ ඇතුලේ තියෙනවා මම උත්තර දීපුවත්. “බ්ලොගර් ස්ටැට්“ වලින් කියන්නෙ නම් 3156 ක් මේ බ්ලොග් එකට ඇවිල්ලා තියෙනවා කියලා. මම පවත්වාගෙන ගිය කවුන්ටර්ස් වල හැටියට ආසන්න වශයෙන් 4000 ක විතර සංඛ්‍යාවක් ඇවිත් තියෙනවා. වැඩිම ගණනක් ඇවිත් කියෙන්නෙ තියෙන්නෙ ලංකාවේ පළමු ගුවන් ප්‍රදර්ශනය කියන පෝස්ට් එක බලන්න. මේ කාල සීමාව තුළ ලැබු ණ සියළු ප්‍රතිචාර මා ධෛර්යයට පත් කරවන ඒවා වීම ඉතාම සතුටට කාරණයක්. ඒ වගේම නිරන්තර සාමාජිකත්වයක් මේ සඳහා සිටින බව 30 ක් විතර වන සම්බන්ධකයින් ( Join with this site) ගණනිනුත් 11  ක් වන Followers   ලා ගණනිනුත් පැහැදිලි වෙනවා. ඒ වගේම දුරකථන මාර්ගයෙනුත් මට ලැබී තිබෙන ප්‍රතිචාර අනුව පෙනෙන්නෙ ‘අපේ අහස‘ ට  තවත් සාමාජිකයින් ඉන්නවා කියන එකයි. මම මේ ක්ෂේත්‍රයට එන විට දැනගෙන හිටියෙ අහසේ ගුවන් යානා යන බව විතරයි. කටුනායක ගුවන් තොටුප