මෙම ලිපියේ දෙවන කොටස මින් පෙර පළ වී ඇත
1939
මේ අතර 1939 දී පුත්තලම “පාලවී“ ගුවන් ධාවන පථය අමතර හා හදිසි ගොඩබෑමේ ගුවන් පථයක් ලෙස නිර්මාණය කරන ලද අතර දෙවන ලෝක යුද්ධයේ දී මෙය භාවිතයට ගැණින.
පුත්තලම පාලවී ගුවන් තොටුපලේ දී ගුවන් යානයත් අලියෙකු යොදාගෙන ඇදගෙන යන අයුරු.1942
1942 වර්ෂයේ දී රත්මලාන ගුවන් තොටුපලේ පාලනය රාජකීය ගුවන් හමුදාව ලබා ගන්නා ලදී.
1943
1943 මාර්තු මස 30 වන දින කොග්ගල කලපුවට ජලයේ ගමන් කළ හැකි ගුවන් යානයක් ගොඩබස්සවන ලද අතර මෙම කාලයේ දෙවන ලෝක යුද්ධය පැවති හෙයින් ජපාන හමුදාවන්ගේ ඉදිරි ගමන නිසා ලංකාව හරහා මෙම ගුවන් ගමන් මහා බ්රිතාන්ය සහ ඕස්ට්රේලියාව අතර පවත්වා ගන්නා ලදී. මෙහිදී භාවිතා කරන ලද්දේ “කැටලිනා ෆ්ලයින් බෝට්“ නම් යානාවක් වන අතර පැයට කිලෝමීටර 200 ක වේගයකින් ගමන් කළ හැකි යානාවක් විය. කපිතාන් රසල් ටැප් (Captain Russell Tapp) මෙම යානය මෙහෙයවන ලදී. මෙම කාලයේදී ලොව දිගුම ගුවන් ගමන මෙය වූ අතර පැය 28 ක ගුවන් ගමනකි. මෙම ගමන FLIGHT OF THE DOUBLE SUNRISE යනුවෙන් හැඳින්වූ අතර මෙම ගමනේ දෙවරක් හිරු නැගීම දැකිය හැකි වීම එයට හේතුවයි. දැනට Qantas ගුවන් සමාගමේ කැන්ගරුවෙකුගේ රූපය මුලින් ම මෙම ගුවන් යානා වල භාවිතා කරන ලදී.
1945
1945 දී “ලැන්කැස්ට්රියන්“ (LANCASTRIAN) ගුවන් සේවාව එක්සත් රාජධානියේ සිට ඕස්ට්රේලියාවට කොළඹ හරහා ගුවන් ගමන් ආරම්භ කරන ලදී.
1946
මේ අතර 1946 වර්ෂයේ දී සිවිල් ගුවන් සේවා දෙපාර්තමේන්තුව ප්රවාහන අමාත්යාංශය යටතේ පිහිටුවනු ලැබීය. ඒ වගේම රාජකීය ගුවන් හමුදාව (Royal Air Force) වෙතින් සිවිල් ගුවන් සේවා දෙපාර්තමේන්තුවට රත්මලාන ගුවන් තොටුපල සිවිල් ගුවන් මෙහෙයුම් සඳහා ලබා ගන්නා ලදී.
මේ අතර 1946 වර්ෂයේ දී සිවිල් ගුවන් සේවා දෙපාර්තමේන්තුව ප්රවාහන අමාත්යාංශය යටතේ පිහිටුවනු ලැබීය. ඒ වගේම රාජකීය ගුවන් හමුදාව (Royal Air Force) වෙතින් සිවිල් ගුවන් සේවා දෙපාර්තමේන්තුවට රත්මලාන ගුවන් තොටුපල සිවිල් ගුවන් මෙහෙයුම් සඳහා ලබා ගන්නා ලදී.
1946 වර්ෂයේ දී ම තවත් සුවිශේෂි සිදුවීමක් ශ්රී ලංකාවේ සිවිල් ගුවන් සේවා ක්ෂේත්රෙය් වාර්තා විය. ප්රථම වතාවට ශ්රී ලාංකිකයෙකු විසින් පදවන ලද ගුවන් යානයක් එම වර්ෂයේ නොවැම්බර් මස 13 වන දින දිවයිනට ළඟා වීම මෙම සුවිශේෂි සිද්ධියයි. මෙසේ ගුවන් යානයක් පදවාගෙන එනු ලැබූවේ ජේම්ස් පීටර් ඔබේසේකර (III) (Mr. James Peter Obeysekara III) වන අතර ඔහු ශිවා ඔබේසේකර මහත්මියගේ දයාබර ස්වාමි පුරුෂයායි. ජේම්ස් මහතා අත්තනගල්ල ආසනයෙන් පාර්ලිමේන්තුවට පිවිස නියෝජ්ය සෞඛ්ය අමාත්ය පදවිය ද හෙබවීය. ඔහු විසින් පදවාගෙන එනු ලැබූවේ තනි එන්ජිමේ “ටේලර්ක්රාෆ්ට් ඔස්ටර්“ (Taylorcraft Auster) වර්ගයේ ගුවන් යානයක් වූ අතර මහා බ්රිතන්යයේ සිට මදුරාසිය හරහා ඔහු යානය පදවා ගෙන එනු ලැබිණ. එම දුර සැතපුම් 7000 ක් පමණ වූ අතර ගුවන් පැය 70 ක් ඒ සඳහා ගත වී තිබිණ. එවකට එම ගුවන් ගමනට තවත් සුවිශේෂිත්වයක් හිමිවීමට හේතු වූයේ සිවිල් පුද්ගලයෙකු විසින් එතරම් ඉහළින් පදවාගෙන ආ ගුවන් ගමනත් එය වීම නිසාවෙනි.
පැමිණි මාර්ගය හා නැවතුම් ස්ථාන
ස්තූතියි අනගි සටහනට සහ දුලබ ඡායාරූප වලට.
ReplyDelete