Skip to main content

“ෆෙඩෙක්ස්“ හි ජීවිත සටන “ෆෙඩෙක්ස්“ 705 ගුවන් යානයේ බිහිසුණ සටන -- 2 කොටස



කැලෝවේ ගේ රාජකාරි හැඳුනුම්පත

මෙම සාකාච්ඡාවට සතියකට පෙර ඔබර්න් කැලෝවේ තම මූල්‍ය කටයුතු වල යම් වෙනස් කම් කිපයක් කලේය. ඔහුගේ සියළුම වත්කම එක් කල ඔහු ඩොලර් 54000 ක් පමණ වු එම වත්කම තම හිටපු බිරිඳට ලැබීමට සැළැස්වීය. නීතඥයෙකු හමු වී තම අන්තිම කැමැත්ත සහ ජීවිත රක්ෂණ හිමිකම් සම්බන්ධ තොරතුරු යාවත් කාලීන කලේය. ෆෙඩෙක්ස් හි රැකියාව කරන අතර තුර අනතුරකින් යම් සේවකයෙකු මිය ගියහොත් එහි ප්‍රතිපත්ති අනුව ඩොලර් මිලියන 2.5 ක මුදලක් ඔහුගේ හෝ ඇයගේ පවුල වෙත වන්දි වශයෙන් ගෙවනු ලැබේ. මේ කරුණු එකිනෙක සිතා බැලූ කැලෝවේ තම දරුවන් ගේ පියා එනම් තමා අනතුරකින් මිය ගිය හොත් රැකියාව අහිමිවී විනාශ වී යනවා ට වඩා තම දරුවන්ගේ අනාගතය සුරක්ෂිත කිරීමට හැකියාවක් ඇති බවට අදහස් කලේය. ඒ අනුව ඔහු විසින් සැළසුම් කළ අනතුරකින් ඔහු මිය යාමට කටයුතු සූදානම් කලේය.
ඒ අනුව ඔහු සැළසුම් කළ දිනට එනම් අප්‍රේල් 7 වන දිනට පෙර දින තම අන්තිම කැමැත්ත හා වෙනත් වැදගත් ලියකියවිලි හොඳින් අසුරා නිදන ඇඳෙහි තැන්පත් කලේය. ගිටාරයේ අසුරණයක් ගෙන එයට යම් යම් දේ ඇතුලත් කර සකස් කලේය.  ගුවන් සමාගමට කථා කර අංක 705 දරණ ගුවන් යානයේ තම ආසනය ස්ථිර දැයි දැන ගත්තේය. අවසාන වශයෙන් අනෙක් අය පැමිණිමට පෙර ගුවන් යානයට ඇතුළු වීම සඳහා පිටත් විය. ගුවන් යානයට ඇතුළු වූ පසු ඔහු විසින් යානයේ නියමු කුටියේ හඬ පටිගත කිරීමේ යන්ත්‍රය ක්‍රියාවරහිත කලේ ඇතුලත සිදුවන දේ පසුව දැන ගැනීමට ඇති අවස්ථාව ඇවිරීම සඳහාය. නමුත් පීටර්සන් පසුව පැමිණ එය යථා තත්තවය පත් කළේය. තවත් එක් වතාවක් කැලෝවේ විසින් එය ක්‍රියා විරහිත කරන ලද්දේ පීටර්සන් යම් කටයුත්තකට ඉවත් වූ පසුවය. නමුත් පීටර්සන් පසුව දෙවන වතාවටත් එය යථා තත්වයට පත් කලේය. මේ හඬ පටිගතකරණය අවසන් මිනිත්තු 30 හි තොරතුර ගබඩා කර ගන්නා අතර ක්‍රියා විරහිත කිරීම අසාර්ථක වීම නිසා යම් සිද්ධීන් වසන් කිරීම ට ඒ සිද්ධියෙන් පසුව අඩුම වශයෙන් මිනිත්තු 30 ක් වත් ගුවන් යානය ධාවනය කිරීමට කැලෝවේ ට සිදු වේ. ඒ මිනිත්තු 30 ක් ගිය පසු පෙර මිනිත්තු 30 තුල පටිගත වූ දේ මැකී වන විනාඩි 30 තොරතුරු ඇතුලත් වන බැවිනි.
මෙම්පිස් වලින් පිටත් වී මිනිත්තු කිහිපයකට පසුව ජිම් ටකර් විසින් ගුවන් යානය මෙහෙයවමින් සිටියේය. කපිතාන් සෑන්ඩර්ස් කවුලුවෙන් පිටත බලමින් පහත තිබෙන දේ පිළිබඳව විස්තර කරමින් සිටින අතරතුර කැලෝවේ නියමු කුටිය වෙත පියමැන්නේය. කැලෝවේ දකුණු පසින් ගුවන් ඉංජිනේරුවරයා කටයුතු කරමින් සිටියේය. කැලෝවේ ට ඉදිරියෙන් නියමුවන් දෙදෙනා යානය පදවමින් සිටියෝය. කැලෝවේ යානයට ඇතුළු වූ බව ඔවුන් නොදුටුව ද දැණින. ඔවුන් සිතුවේ නිකමට ඇතුළුවන්නට ඇත කියාය. මේ අවස්ථාවේ වූ සිද්ධිය නියමු කුටියේ හඬ පටයේ සටහන් වූයේ මෙසේය.

සෑන්ඩර්ස් :                 බලන්න මේ  ගස්?
ටකර් :                         ඔව්
සෑන්ඩර්ස් :                 ඒක ස්වභාවික බෙදුම් රේඛාවක්.
ටකර් :                         ඔහ්, මේ නිව් මැඩ්රිඩ්, උහ්..
සෑන්ඩර් :                    හොඳයි, ඔව් ඒක එහිම කොටසක්, ඔව්, ඒත් ඒකෙ බිමෙහි උස                                    
වැඩියි. ..ර්.. කාළගුණයත් වෙනස්. අර්කන්සාස් වල ඔබ පදවමින් සිටින්නෙ. ඔබ හරියටම එයට ඉහළින් පදන්නෙ.
ටකර් :                         හොඳයි, මම....
සෑන්ඩර්ස්:                  ඔක්කොම ගස් ටික එතන තියෙනවා. ඒක තමයි.
ටකර් :                         මම දන්නවා ඒක. ඒත් මටම පුදුමයි. හැම දේම එහෙ තියෙනවා.
                                    හරි පුදුමයි.
සෑන්ඩර්ස් :                 ඔව්
පීටර්සන් :                   ඇල්ටි මීටරය
ටකර් :                        නමයයි දෙකයි
පීටර්සන් :                   ගුවන් ගතවීම සම්පූර්ණයි
ටකර්:                          ඔබ ජීවත් වෙන්නෙ අර්කන්සාස් වල ?
සෑන්ඩර්ස් :                 නැහැ. ෆිෂර්විලී වල
ටකර්:                         ආහ්. ෆිෂර්විලි නියම තැනක්
(මිටි පහර නියමුවන්ට වදින හඬ ඇසේ)
පීටර්සන්:                    ඕහ්..
ටකර් :                         දෙවියනේ
ටකර් :                         ඔහ්, අහ්, මගුල!
සෑන්ඩර්ස්:                  සර්ව බලධාරි දෙවියනේ!
පීටර්සන් :                   ඕව්
ටකර්:                                      මොන මගුලක් උඹ කරන්නෙ?
සෑන්ඩර්ස් :                 දෙවියනේ! සර්වබලදාරි දෙවියනේ! දෙවියනේ! දෙවියනේ!
ටකර් :                         ඔහුව අල්ලාගන්න. ඔහුව අල්ලා ගන්න. ඔහුව අල්ලා ගන්න.
සෑන්ඩර්ස් :                 අපිව මරන්නයි යන්නෙ.
ටකර් :                         ඌව අල්ලා ගන්න
සෑන්ඩර්ස් :                 නැගිටින්න. ඔහුව අල්ලා ගන්න
පීටර්සන් :                   දෙවියනේ! මට බෑ

ඕබර්න් කැලෝවේ විසින් ඉතාමත් තදින් සහ වේගවත්ව මිටි පහරවල් කිහිපයක් ඇන්ඩි පීටර්සන්ගේ හිසට එල්ල කලේය. මේ සිදුවන්නේ කුමක් දැයි පසුපස හැරී බැලූ සහාය නියමු ජිම් ටකර් ගේ හිසෙහි වම් පසට ද කැලෝවේ එල්ල කරන ලද පහර නිසා හිසෙහි අස්ථි බිඳී මොළයට හානි සිදු විය. ගුවන් යානයේ කාර්ය මණ්ඩලයෙන් තුනෙන් දෙකක්ම අකර්මණ්‍ය කල කැලෝවේ ගුවන් නියමු සෑන්ඩර්ස් දෙසට හැරිණ. කෙසේ වෙතත සෑන්ඩර්ස් තමන් වෙත එල්ල කරන ලද ප්‍රහාරයන් වලක්වා ගන්නට සමත් වුවත් ඔහුට වැදුණ පහරවල් වලින් ඔහුගේ සිරුරෙන් රුධිරය වහනය වන්නට විය. ඒ පහර වලින් ඔහු අන්ද මන්ද විය. 
DC 10 යානයේ නියමු කුටිය

මිටි පහරවල් කෑ කාර්ය මණ්ඩලය තම අසුන් වලින් අපහසුවෙන් නැගිටීමට උත්සාහ කරනු දුටු කැලෝවේ නියමු කුටියෙන් ඉවත්ව පසුපසට යන්නට විය. සියලුම උපකරණ කාර්ය මණ්ඩලයේ හිසෙහි වූ තුවාල වලින් ගලන ලෙයින් නැහැවී තිබිණ. සහාය නියමු ජිම් ටකර් ට තම ආසනයෙන් නැගිට ගැනීමට අපහසු විය. එහෙත් ඔහු “ඒකාව අල්ලා ගන්න“ යනුවෙන් කෙඳිරිගාන්නට විය. 

3 ොටස

Comments

  1. තුන්දෙනෙක්ම ඉඳලත් මිනිහව අල්ලගන්න බැරි උනාද?
    බලමු ඊගාව ටික.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඒකනෙ.... ඔව් බලමු ඊගාවට මොකද වෙන්නෙ කියලා......

      Delete
  2. ගුවන් ගමන් ගැන බියක් ඇති වෙනවා ඉෂාර මේ විස්තරය බැලුවාම මේ වගේ පුද්ගලයන් අතේද අපේ ජීවිත රැඳිල තියෙන්නෙ කියලා හිතනකොට.

    ReplyDelete
    Replies
    1. නෑ නෑ හොඳ අය වැඩියි. මේ වගේ අය අඩුයි. බය වෙන්න එපා

      Delete

Post a Comment

මොනවා හරි ලියලා ගියොත් හැදෙන්න පුළුවන්....

Popular posts from this blog

ගුවන් තොටුපළේ යන්නෙ මෙහෙමයි

අදට වසරයි කියන‍ පෝස්ට් එකට සංජු දාලා තිබ්බ කමෙන්ට් එකට ප්‍රතිචාරයක් විධියට මේ පෝස්ට් එක දාන්න හිතං හිටියත් දවසෙන් දවස ඒක කල් ගියා. අද ටිකක් වෙලාව අරන් කොහොම හරි මේක ලියන්න ඕනා. දැන් අපි හිතමු යම් පුද්ගලයෙක් විදේශ ගත වෙනවා කියලා. මුලින්ම මේ පුද්ගලයා කරන්න ඕනෙ ගුවන් ප්‍රවේශ පතක් ලබා ගැනීම සහ අදාළ රටට වීසා ලබා ගැනීම.  මේ ගුවන් ටිකට් පත් ලබා ගැනීම පිලිබඳව මම කලින් දාපු ගුවන් ටිකට්පතක් ලබා ගැනීමේ දී ඔබ දැන ගත යුතු කරුණු කියන පෝස්ට් එක බලන්න. ඒ වගේම යාමට නියමිත රටට වීසා ලබා ගැනීමත් සිදු කළ යුතුයි. මේ සඳහා සුදුසුම දේ ගුවන් ටිකටිපත් ලබා ගන්නා ස්ථානයෙන්ම ඒ විස්තර ලබා ගන්න එක. දැන් අපි හිතමු ගුවන් ටිකට් පත ලබා ගැනීමත් වීසා ලබා ගැනීමත් සිදු කර ුවසානයි කියලා. ඉන් පසුව තිබෙන්නේ ගුවන් ගමන පිටත් වීමට ගුවන් තොටුපළට යාමටයි. මෙහිදී ගුවන් ටිකට් පතේ සඳහන් වන පිටත් වන වේලාවට අවම වශයෙන් පැය 3ට වත් කලින් ගුවන් තොටුපළේ පිටත් වීමේ පර්යන්තයට පැමිණ සිටිය යුතුයි. ගුවන් තොටුපලට ඇතුල් වන විට පළමුවෙන්ම හමු වන්නේ පිටත්වීමේ පර්යන්තයයි. ගුවන් ගත වීමේදී ගෙන යන භාණ්ඩ ද සමග මේ පර්යන්තයට ඇතුළු විය යුතු අතර තමා සමග පැමිණි

සේපාල ඒකනායක - Sepala Ekanayake

ඔබ සමහර විට අහලා ඇති සේපාල ඒකනායක ගැන. හරියටම අදට අවුරුදු 28 ට පෙර එනම් 1982 ජූනි මාසේ 30 වෙනිදා සිවිල් ගුවන් යානයක් ගුවනේ දී පැහැර ගැනීම නිසා ඔහු ප්‍රසිද්ධ වුණා. මේ සිද්ධිය ලාංකීය ගුවන් ඉතිහාසයේ සිදු වුණේ පළමු වතාවට. ඒ වගේම අද වන තුරු ශ්‍රී ලාංකිකයෙක් අතින් එවන් දෙයක් සිදු වී නැහැ. අද දිනය මේ සම්බන්ධයෙන් විශේෂත්වයක් තිබෙන නිසා මා කැමතියි මේ ගැන ලියන්න. සේපාල ඒකනායක ඉපදුණේ 1949 ජූනි මාසේ 03 වෙනි දා දිනයක මාතර දිස්ත්‍රික්කයේ කරතොට කියන ගමේ. පාසැල් ගියේ හම්බන්තොට යෝධ කණ්ඩිය විද්‍යාලයට.  අවුරුදු 15 දි විතර නිවසින් වෙන් වන ඔහු කොළඹ ට පැමිණෙනවා. ඉන්පසු 1972 ඔහු ජර්මනියට පැමිණෙනවා. එහිදී ඔහුට ඇනා ඇල්ද්‍රොවන්දි නැමති ඉතාලි සුරූපිණිය හමු වෙනවා. පසුව ඔවුන් දෙදෙනා විවාහ වී ඉතාලියේ මොඩෙනා පෙදෙසේ පදිංචි වෙනවා. ඒ 1980 දී. එහිදී ඉපදෙන පුතාට ඔවුන් “ෆ්‍රී ඒකනායක“ නමින් නම් තබනවා. මෙහිදී සේපාලගේ වීසා එක නැති වෙන අතර ඉතාලියේ දී වීසා ඉල්ලු විට ශ්‍රී ලංකාවට පැමිණ වීසා ලබා ගන්නා ලෙස ඔවුන් පවසනවා. ඒ අනුව ඔහු ලංකාවට පැමිණ වීසා අයදුම් කරනු ලැබූ මුත් වසර හයක් ඒ සදහා බලා සිටින ලෙස ඔහුට දැනුම් දෙනවා. ඔහු ක

අදට වසරයි

මේ ලියන්න යන්නෙ නම් ගුවන් සේවාව ගැන නොවේ. අදට වසරකට පෙර තමයි ‘ අපේ අහස ‘ ට පළවෙනි පෝස්ට් එක දැම්මෙ. මේ වන විට ගුවන් සේවා සම්බන්ධ විවිධ මාතෘකා ඔස්සේ සටහන් 37 ක් පසුගිය වසර පුරාවටම එක් කීරීමට හැකියාව ලැබී තියෙනවා. ඒ සේරටම කමෙන්ට්ස් 173 ක් ලැබිලා තියෙනවා. හැබැයි මේ ගාණ ඇතුලේ තියෙනවා මම උත්තර දීපුවත්. “බ්ලොගර් ස්ටැට්“ වලින් කියන්නෙ නම් 3156 ක් මේ බ්ලොග් එකට ඇවිල්ලා තියෙනවා කියලා. මම පවත්වාගෙන ගිය කවුන්ටර්ස් වල හැටියට ආසන්න වශයෙන් 4000 ක විතර සංඛ්‍යාවක් ඇවිත් තියෙනවා. වැඩිම ගණනක් ඇවිත් කියෙන්නෙ තියෙන්නෙ ලංකාවේ පළමු ගුවන් ප්‍රදර්ශනය කියන පෝස්ට් එක බලන්න. මේ කාල සීමාව තුළ ලැබු ණ සියළු ප්‍රතිචාර මා ධෛර්යයට පත් කරවන ඒවා වීම ඉතාම සතුටට කාරණයක්. ඒ වගේම නිරන්තර සාමාජිකත්වයක් මේ සඳහා සිටින බව 30 ක් විතර වන සම්බන්ධකයින් ( Join with this site) ගණනිනුත් 11  ක් වන Followers   ලා ගණනිනුත් පැහැදිලි වෙනවා. ඒ වගේම දුරකථන මාර්ගයෙනුත් මට ලැබී තිබෙන ප්‍රතිචාර අනුව පෙනෙන්නෙ ‘අපේ අහස‘ ට  තවත් සාමාජිකයින් ඉන්නවා කියන එකයි. මම මේ ක්ෂේත්‍රයට එන විට දැනගෙන හිටියෙ අහසේ ගුවන් යානා යන බව විතරයි. කටුනායක ගුවන් තොටුප