Skip to main content

කියෝස්ක්–Kiosks

 

“කියෝස්ක්“ එකක් කියන්නෙ මොකක් ද කියලා අපේ අය බොහෝ වෙලාවට දන්නෙ නෑ. සමහර විට භාවිතා කරලත් ඇති. ලංකාවෙ නම් තාම ටිකක් අඩුයි. කොළඹ නම් තියෙනවා. එච්එස්බී සී බැංකුවට ගිය අයට දකින්න පුළුවන් යම් යම් ගෙවීම් හා වෙනත් සේවාවන් ලබා ගැනීම සඳහා පරිගණක තිරයක් සහිත පෙට්ටියක් වැනි යමක් ස්ථාන ගත කර තිබෙනවා. මේවා “කියොස්ක්“ යනුවෙන් හඳුන්වනවා. මේවායින් තොරතුරු, සේවාවන් හෝ භාණ්ඩ ලබා දෙනවා.

බොහෝ ගුවන් තොටුපලවල් වල ගුවන් ප්‍රවේශපත් ලබා ගැනීමට, ගමන් මලු පරීක්ෂාවට සහ ගුවන් යානා පැමිණීම සහ පිටවීම පිළිබඳ තොරතුරු ලබා ගැනීම සඳහා “කියෝස්ක්“ පිහිටුවා තිබෙනවා. මෙම යන්ත්‍ර මගින් ගුවන් ටිකට්පත් පරීක්සා කරන කවුළු වල ඇති තදබදය අඩු කිරීමට හැකි වන අතර සමහර කියෝස්ක් මගින් පුවත්පත්, ආහාර වැනි දේත් මිළදී ගත හැකියි.

පරිගණකගත කරන ලද ස්වයං සේවා කියෝස්ක් බොහෝ නවීන ගුවන් තොටුපළ වල ටිකට්පත් පරීක්ෂා කරන කවුන්ටර් අසල දැකිය හැකිය. මෙම කියෝස්ක් වලින් මිළ පරීක්ෂාව, ගුවන් යානා පැමිනෙන සහ පිටත්වන වේලාවල්, පැමිණීම තහවුරු කිරීම, මිළදී ගැනීම ආදි දේ සිදු කළ හැක. බොහෝ කියෝස්ක් boarding pass මුද්‍රණය කිරීම සහ ගමන් මළු පරීක්ෂාව සිදු කරයි. මේ කියෝස්ක් මවුසයක්, පරිගණක තිරයක් සහ යතුරුපුවරුවක් සහිත සාමාන්‍ය පරිගණකයක අංග වලින් සමන්විතය. නවීන කියෝස්ක් වල ‘ටච් ස්ක්‍රීන්‘ පහසුකම අඩංගුය. සමහර විට විවිධ භාෂා තෝරා ගැනීමේ හැකියාවද මෙහි තිබේ.

ස්වයං සේවා කියෝස්ක් වලදී එය භාවිතා කරන්නාගේ අනන්‍යතාවය පරික්ෂා කිරීම සඳහා කලින් ලබා දුන් රහස් අංකයක් හෝ ටිකට්පත මිළදී ගැනීමට භාවිතා කල ණය කාඩ්පත ඇතුලත් කිරීම සිදුකරයි. කියෝස්ක් ගුවන් සමාගමේ ප්‍රධාන පරිගණක පද්ධතියේ දත්ත පාදය හා සම්බන්ධ වන අතර එමගින් ක්ෂණිකව තොරතුරු පරීක්ෂා කිරීම හා තහවුරු කිරීම සිදු කරයි. යම් හෙයකින් කියෝස්ක් වලට අනන්‍යතාවය හෝ තොරතුරු පරීක්ෂා කිරීමට නොහැකි වුවහොත් මගීන් කවුන්ටර් වෙත යොමු කරනු ලැබේ.

මගීන් දිගු පෝලිම් වල රැඳවීම, අනවශ්‍ය තදබදයක් ඇති වීම සහ අනවශ්‍ය ලෙස කවුන්ටර් වල නිලධාරීන්ට කරදර වීම ආදිය මෙමගින් අඩු වේ. මෙම ඉතිරි වන කාලයෙන් මගීන්ට පහසුවක් දැනෙ අතර සේවකයින්ට අපහසුතා ඇති මගීන්ට පිහිට වීමට ඉඩ කඩ ලැබේ.

ශ්‍රී ලංකාවේ ගුවන් තොටුපළෙහිත් මෙවන් කියෝස්ක් සවි කිරීමට සැළසුම් කර ඇති අතර මුල් කාලයේ මේ කියෝස්වලට සහයකයින්ද පත් කරනු ඇති. එය ඉතාමත් පහසුවක් වන අතර කටුනායක ගුවන් තොටුපලේ උපරිම මගී හැසුරුම් ධාරිතාවට ආසන්න වී සිටින අවස්ථාවක එය ඉතා වැදගත් ක්‍රියා මාර්ගයකි.

Comments

  1. ලුප්තන්සා ගුවන් සේවයේ මේ ක්‍රමයෙන් තමා බෝඩින්ග් පාස් ගන්න තියෙන්නේ,,ඇත්තටම මම දැනගෙන උන්නේ නෑ මේකට කියන නමවත්, මම මේකෙන් බෝඩින්ග් පාස් ගැනීම කරලා තියනවා ගොඩක් පහසුයි,, ආසනය පවා අපිටමයි තෝර ගන්න දෙන්නේ... ස්තූතී අද ලිපියට

    ReplyDelete
  2. අදයි ඉස්සරලම ආවේ අනාගතයට වැඩදායක වෙන බ්ලොගක් අවතාර්ට
    ජය වේවා!

    ReplyDelete
  3. හැමදාමත් කියනවා වගෙ හොද ලිපියක්. බොහොම ස්තුතියි ඔබේ දැනුම බෙදා දෙනවාට .

    ReplyDelete
  4. හැමදාම හොඳයි හොඳයි කියලා යන එකේ මම අලුත් යොජනාවක් කරන්න යි යන්නෙ... ඔය කටුනායක හයිකරන මැසින් ලඟ සහයට ගැල්ලමයි ටිකක් දාන්න කියන්නකෝ පුලුවන් නං.....!

    ReplyDelete
    Replies
    1. බුද්ධියෝ මම ගිය කියෝස්ක් එක ලග නම් උන්නා කොට සායක් ඇද ගත්තු සුට්ටක් පපුව ඉස්සරහට දාගෙන උන්නු සුයිට් ගෑල්ලමයෙක්,,මම හිතන්නේ ලංකාවෙත් එහෙම ගෑල්ලමයි දාන එක හොදයි,හැබැයි ප්‍රියමනාප අය වෙන්න ඕනා බන්,දැන් ඔය කවුන්ටර් වල ඉන්න අපේ ගෑල්ලමයින්ට හිනාවල් ගෑවිලාවත් නෑ

      Delete
    2. කොහොමත් ඉතින් ඕක ගාව දාන්නෙ කෙල්ලෝ තමයි. මොකද වැරැද්දක් වුණත් කට්ටිය මුකුත් කියන්නෙ නෑනෙ. අනික උඹලා උනත් උදේ හවස රට යයි

      Delete
  5. කියෝස්ක් එක ගැන මම දැනගත්තේ 1998 දී. ඒ වගේම වවුනියාව ප්‍රදේශයට කියෝස්ක් කීපයක් ලබාගන්නට මුල්වන්නට මට හැකියාව ලැබුනා. ඒ කාලයේ මම හමුදා බල ඇණියක අණදෙන නිලධාරි වශයෙන් සේවය කළා. වවුනියාවේ සිට මන්නාරම දක්වා දිවෙන මාර්ගයේ කිලෝමීටර් 10 ක පමණ ප්‍රදේශයක ආරක්ෂාව මගේ බලඇණිය යටතේ තිබුනේ. මේ මාර්ගයේ ගමන ගන්න සාමාන්‍ය ජනතාව දැඩි පීඩා වින්දා. ඒ නිසා අපි තීරණය කළා ඉතා සාධාරණ (බොහෝවිට වවුනියාව නගරයේ වෙළඳසල්වල මිලට වඩා අඩුවෙන්) මහජනතාවට සිසිල් බීම වැනි දේ ලබාදෙන්නට. අපිව පුදුමයට පත් කරමින් ටික දිනක් යනවිට, එක් සතියකට සිසිල බීම ලොරි ගණන් විකිණී ගියා. එම සිසිල්බීම නිපදවන සමාගමට මම කතාකර කිව්වා, අපට පාර අයිනේ සවි කරන්නට ලොකු උද්‍යාන කුඩ කීපයක් ලබාදෙන ලෙස. ඒ සමාගම පැමිණ අපේ විකිණීම් වාර්තා දැක පුදුමවී, කියෝස්ක් 5 ක් ගෙනත් පාර දිගේ තැන් පහක සවි කළා. ඔවුන් කිව්වා කොළඹින් පිට පළමුවැනි වතාවටයි එහෙම කලේ කියලා.

    අසමි දකිමි සොයමි ලියන විචාරක

    ReplyDelete
    Replies
    1. මමත් දැකලා තිබ්බා ඒවා. ඔබතුමාගෙ වැඩක්ද ඒක. බොහොම හොඳයි.
      ස්තුතියි මේ පැත්තෙ ආවට

      Delete
    2. මේ කියන්නෙ ස්වයංක්‍රීය භාණඩ අලෙවි කරන යන්ත්‍ර හෙවත් Vending machine නේද ?. Interactive kiosk වල කාර්ය්ය ඊට වඩා ටිකක් වෙනස්නෙ

      Delete
  6. වැදගත් විස්තරයක්.

    ReplyDelete
  7. honda lipiyak...tnx

    ReplyDelete
  8. හැබෑටම උපරීමේට ලංවෙලාද ? හම්බන්තොට හදපුවම තවකාලිකව වහන කතාවක් කියනවා ඒක ඇත්තද ?

    කියෝක්ස් වලින් Check-IN වෙන්ඩත් පුලුවන්ද ? අර උඩින්ම ගහලා තියෙන්නෙ Check-IN කියලා..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් උපරිමයට ලංවෙලා තියෙන්නෙ මගී ධාරිතාව.
      කටුනායක ගුවන් තොටුපලේ දෙවන අදියර ලඟදි පටන් ගන්නවා. එතකොට ටිකක් හම්බන්තොට යවයි. ඒත් විශාල දෙයක් වෙන්නෙ නැති වෙයි. හම්බන්තොටත් හොඳවෙයි දැනට යන විදියට.
      කියොස්ක් වලින් චෙකින් වෙන එක තමා කරන්නෙ. තව පහසුකමුත් තියෙනවා. ගෙඩක් බටහිර රටවල මේක භාවිතා කරනවා
      ස්තුතියි ආවාට මේ පැත්තෙ

      Delete
  9. මත්තල හදන ගුවන් තොටුපලේ ද මේවා ඉදිකිරීමට නියමිතයි......

    ReplyDelete
  10. ලේසියි පහසුයි ආරක්සාකරියි .හොදම දෙය තම එක එකට වදින්න ඕනේ නෑ අවශ්‍ය දේවල් ගන්න

    ReplyDelete

Post a Comment

මොනවා හරි ලියලා ගියොත් හැදෙන්න පුළුවන්....

Popular posts from this blog

ගුවන් තොටුපළේ යන්නෙ මෙහෙමයි

අදට වසරයි කියන‍ පෝස්ට් එකට සංජු දාලා තිබ්බ කමෙන්ට් එකට ප්‍රතිචාරයක් විධියට මේ පෝස්ට් එක දාන්න හිතං හිටියත් දවසෙන් දවස ඒක කල් ගියා. අද ටිකක් වෙලාව අරන් කොහොම හරි මේක ලියන්න ඕනා. දැන් අපි හිතමු යම් පුද්ගලයෙක් විදේශ ගත වෙනවා කියලා. මුලින්ම මේ පුද්ගලයා කරන්න ඕනෙ ගුවන් ප්‍රවේශ පතක් ලබා ගැනීම සහ අදාළ රටට වීසා ලබා ගැනීම.  මේ ගුවන් ටිකට් පත් ලබා ගැනීම පිලිබඳව මම කලින් දාපු ගුවන් ටිකට්පතක් ලබා ගැනීමේ දී ඔබ දැන ගත යුතු කරුණු කියන පෝස්ට් එක බලන්න. ඒ වගේම යාමට නියමිත රටට වීසා ලබා ගැනීමත් සිදු කළ යුතුයි. මේ සඳහා සුදුසුම දේ ගුවන් ටිකටිපත් ලබා ගන්නා ස්ථානයෙන්ම ඒ විස්තර ලබා ගන්න එක. දැන් අපි හිතමු ගුවන් ටිකට් පත ලබා ගැනීමත් වීසා ලබා ගැනීමත් සිදු කර ුවසානයි කියලා. ඉන් පසුව තිබෙන්නේ ගුවන් ගමන පිටත් වීමට ගුවන් තොටුපළට යාමටයි. මෙහිදී ගුවන් ටිකට් පතේ සඳහන් වන පිටත් වන වේලාවට අවම වශයෙන් පැය 3ට වත් කලින් ගුවන් තොටුපළේ පිටත් වීමේ පර්යන්තයට පැමිණ සිටිය යුතුයි. ගුවන් තොටුපලට ඇතුල් වන විට පළමුවෙන්ම හමු වන්නේ පිටත්වීමේ පර්යන්තයයි. ගුවන් ගත වීමේදී ගෙන යන භාණ්ඩ ද සමග මේ පර්යන්තයට ඇතුළු විය යුතු අතර තමා සමග පැමිණි

සේපාල ඒකනායක - Sepala Ekanayake

ඔබ සමහර විට අහලා ඇති සේපාල ඒකනායක ගැන. හරියටම අදට අවුරුදු 28 ට පෙර එනම් 1982 ජූනි මාසේ 30 වෙනිදා සිවිල් ගුවන් යානයක් ගුවනේ දී පැහැර ගැනීම නිසා ඔහු ප්‍රසිද්ධ වුණා. මේ සිද්ධිය ලාංකීය ගුවන් ඉතිහාසයේ සිදු වුණේ පළමු වතාවට. ඒ වගේම අද වන තුරු ශ්‍රී ලාංකිකයෙක් අතින් එවන් දෙයක් සිදු වී නැහැ. අද දිනය මේ සම්බන්ධයෙන් විශේෂත්වයක් තිබෙන නිසා මා කැමතියි මේ ගැන ලියන්න. සේපාල ඒකනායක ඉපදුණේ 1949 ජූනි මාසේ 03 වෙනි දා දිනයක මාතර දිස්ත්‍රික්කයේ කරතොට කියන ගමේ. පාසැල් ගියේ හම්බන්තොට යෝධ කණ්ඩිය විද්‍යාලයට.  අවුරුදු 15 දි විතර නිවසින් වෙන් වන ඔහු කොළඹ ට පැමිණෙනවා. ඉන්පසු 1972 ඔහු ජර්මනියට පැමිණෙනවා. එහිදී ඔහුට ඇනා ඇල්ද්‍රොවන්දි නැමති ඉතාලි සුරූපිණිය හමු වෙනවා. පසුව ඔවුන් දෙදෙනා විවාහ වී ඉතාලියේ මොඩෙනා පෙදෙසේ පදිංචි වෙනවා. ඒ 1980 දී. එහිදී ඉපදෙන පුතාට ඔවුන් “ෆ්‍රී ඒකනායක“ නමින් නම් තබනවා. මෙහිදී සේපාලගේ වීසා එක නැති වෙන අතර ඉතාලියේ දී වීසා ඉල්ලු විට ශ්‍රී ලංකාවට පැමිණ වීසා ලබා ගන්නා ලෙස ඔවුන් පවසනවා. ඒ අනුව ඔහු ලංකාවට පැමිණ වීසා අයදුම් කරනු ලැබූ මුත් වසර හයක් ඒ සදහා බලා සිටින ලෙස ඔහුට දැනුම් දෙනවා. ඔහු ක

අදට වසරයි

මේ ලියන්න යන්නෙ නම් ගුවන් සේවාව ගැන නොවේ. අදට වසරකට පෙර තමයි ‘ අපේ අහස ‘ ට පළවෙනි පෝස්ට් එක දැම්මෙ. මේ වන විට ගුවන් සේවා සම්බන්ධ විවිධ මාතෘකා ඔස්සේ සටහන් 37 ක් පසුගිය වසර පුරාවටම එක් කීරීමට හැකියාව ලැබී තියෙනවා. ඒ සේරටම කමෙන්ට්ස් 173 ක් ලැබිලා තියෙනවා. හැබැයි මේ ගාණ ඇතුලේ තියෙනවා මම උත්තර දීපුවත්. “බ්ලොගර් ස්ටැට්“ වලින් කියන්නෙ නම් 3156 ක් මේ බ්ලොග් එකට ඇවිල්ලා තියෙනවා කියලා. මම පවත්වාගෙන ගිය කවුන්ටර්ස් වල හැටියට ආසන්න වශයෙන් 4000 ක විතර සංඛ්‍යාවක් ඇවිත් තියෙනවා. වැඩිම ගණනක් ඇවිත් කියෙන්නෙ තියෙන්නෙ ලංකාවේ පළමු ගුවන් ප්‍රදර්ශනය කියන පෝස්ට් එක බලන්න. මේ කාල සීමාව තුළ ලැබු ණ සියළු ප්‍රතිචාර මා ධෛර්යයට පත් කරවන ඒවා වීම ඉතාම සතුටට කාරණයක්. ඒ වගේම නිරන්තර සාමාජිකත්වයක් මේ සඳහා සිටින බව 30 ක් විතර වන සම්බන්ධකයින් ( Join with this site) ගණනිනුත් 11  ක් වන Followers   ලා ගණනිනුත් පැහැදිලි වෙනවා. ඒ වගේම දුරකථන මාර්ගයෙනුත් මට ලැබී තිබෙන ප්‍රතිචාර අනුව පෙනෙන්නෙ ‘අපේ අහස‘ ට  තවත් සාමාජිකයින් ඉන්නවා කියන එකයි. මම මේ ක්ෂේත්‍රයට එන විට දැනගෙන හිටියෙ අහසේ ගුවන් යානා යන බව විතරයි. කටුනායක ගුවන් තොටුප