Skip to main content

අභ්‍යන්තර ගුවන් ගමන් වල අනාගත අර්බුධය - Future Conflict of Domestic Aviation

මා මින් පෙරත් සඳහන් කළා ලංකාවේ අභ්‍යන්තර ගුවන් ගමන් යාපනය හා තවත් නගර කීපයකට සිදු වෙන බව. විශේෂයෙන්ම යාපනයේ කන්කසන්තුරෙයි ගුවන් තොටුපලට සිදු වන ගුවන් ගමන් සඳහන් කළ හැකියි. මෙම ගුවන් ගමන් පසුගිය කාලයේ ඉතාමත් ජනප්‍රිය වී තිබිණ. ඒ වගේම මුල් කාලයේ ගුවන් සමාගම් කීපයක් මේ ගුවන් ගමන් වාර පවත්වාගෙන ගියා. ලයන් එයාර්, එයරෝ ලංකා, එක්ස්ෆෝ ඒවි‍යේෂන්, ඩෙකෑන් ඒවියේෂන්  ඒ වගේ ගුවන් සාමාගම්. 

පසු කාලීනව ඉතිරි වුනේ ඩෙකෑන් ගුවන් සමාගම සහ එක්ස්ෆෝ ඒවයේෂන් සමාගමයි. එක්ස්ෆෝ සමාගම දෛනිකව ගුවන් ගමන් වාර 10 ක් පමණ යාපනයට පවත්වාගෙන ගියා. ඒත් ලබන 12 වෙනිදා සිට ඒ ගුවන් ගමන් වාරත් නැවැත්වීමට තීරණය කරලා. හේතුව මම කියන්න ඕ‍නෙ නැහැනෙ. මොකද දන්නවානේ A9 පාර ඇරලා තියෙන නිසා සේරම කට්ටිය බිමින් යන්න පටන් අරන්. අපේ කට්ටියට කාලය ට වඩා මුදල් වටිනවානේ.බිමින් යන්න පැය 8 කට වඩා ගන්නවා. මුදල් ප්‍රමාණය නම් අඩුයි. ගුවනින් යනවා නම් රු. 20000/- ක් විතර යනවා. හැබැයි යන වෙලාව පැයක් විතර.


කොහොම උනත් මේ ගුවන් ගමන් වාර නැවැත්වු එකනම් මම දකින්නෙ දේශීය ගුවන් ගමන් කර්මාන්තයට හොඳ දෙයක් විධියට නොවේ. මොකද යාපනය තමා කොළඹ ඉඳන් දුරම ගුවන් ගමනාන්තය. ඒ කියන්නෙ වැඩි මගීන් සංඛ්‍යාවක් සිටිය හැකි යයි උපකල්පනය කළ හැක්කේ එම මාර්ගයේ. පසුගිය වර්ෂයේ යාපනය වෙත ගුවනින් 55000 ක් පමණ මගීන් ගමන් කර තිබෙනවා. පසුගිය යුධ සමයේ මේ සංඛ්‍යාව මීටත් වැඩියි. ඉතින් එවන් සාර්ථක ගමනාන්තයක් නැති වෙන කොට අනික් ඒවා ගැන මොන කථාද? ඒ වගේම යාපනයට දුම්රිය ගමන් ආරම්භ කළ පසු මේ තත්වය තවදුරටත් බරපතල වෙනවා. මේ ගුවන් ගමන් ගමන් කර්මාන්තය හරහා ඉතා විශාල සංඛ්‍යාවක් යැපෙනවා. විශාල රැකී රක්ෂා ප්‍රමාණයක් බිහි වෙලා තියෙනවා. ඒ සේරම මේ කඩා වැටීමත් සමග නැති වෙනවා. එතකොට අර්බුදය තවත් උත්සන්න වෙනවා.

තවමත් ඩෙකෑන් සමාගමේ හෙලිකොප්ටරය නම් ක්‍රියාත්මකයි. ඒ වගේම එක්ස්ෆෝ සමාගමේ ජාත්‍යන්තර භාණ්ඩ ප්‍රවාහන මෙහෙයුම් තවදුරටත් පවත්වාගෙන යනවා.

මේ තත්වය මග හැරීමට අපට ක්‍රියා මාර්ග කීපයක් ගත හැකි වෙනවා. එකක් තමයි මේ පෞද්ගලික සමාගම් වලට ජාත්‍යන්තර ගුවන් මෙහෙයුම් ක්‍රියාත්මක කිරීමට අවසර ලබා දීම. ඒ වගේම යාපනය ගුවන් තොටුපළ හරහා ඉන්දියාවේ යම් යම් ගමනාන්ත වෙත ගුවන් ගමන් පවත්වාගෙන යාමට අවසර ලබා දීම තවත් එක් විසඳුමක් ලෙස දැකිය හැකියි. ඒ වගේම වෙනත් ගුවන් මෙහෙයුම් වර්ග, ඒ කියන්නෙ විනෝදාත්මක කටයුතු සදහා පවත්වා ගැනීමට අවසර දීමත් හොඳ දෙයක්.

දැන් අහන්න පුළුවන් ඇයි මේ අයට ජාත්‍යන්තර ගුවන් මෙහෙයුම් වලට අවසර දෙන්න බැරිද කියලා. දැනට කීප දෙනෙක් මේ සම්බන්ධයෙන් උනන්දුවක් දක්වනවා. නමුත් ජාත්‍යන්තර ගුවන් මෙහෙයුම් පවත්වාගෙන යාම ඉතා බැරෑරැම් දෙයක්. විවිධ නීතී. ආරක්ෂණ ක්‍රම, රට රටවල ආගමන විගමන නීතී, ගුවන් මෙහෙයුම් සම්බන්ධ නීති ආදියත් ඉල්ලුම් කරන සමාගමේ ධාරිතාවය ආදී දේත් සැලකිල්ලට ගනිමිනුයි මේ අවසර ලබා දීම කළ හැක්කේ.

ඉතින් මේ තියෙන්නේ අපේ රටේ අභ්‍යන්තර ගුවන් ගමන් වල තත්වය. මේක දියුණු කරන්න එහෙම නැත්තන් මේ පැන නඟිමින් පවතින අර්බුධය විසඳීමට ඔයාලටත් අදහස් තිනෙවා නම් Comment එකක් දාන්න කෝ.

Comments

  1. හරි ලේසියි. ඔය ගුවන් යාන ඔක්කොම මිහින් එයාර් වලට පවරා ගන්න

    ReplyDelete
  2. ලලිත් ජයසුන්දර10 March 2010 at 08:27

    ගුවන් ගමන් සම්පූර්ණෙයන්ම නවත්තනවාද?

    ReplyDelete

Post a Comment

මොනවා හරි ලියලා ගියොත් හැදෙන්න පුළුවන්....

Popular posts from this blog

ගුවන් තොටුපළේ යන්නෙ මෙහෙමයි

අදට වසරයි කියන‍ පෝස්ට් එකට සංජු දාලා තිබ්බ කමෙන්ට් එකට ප්‍රතිචාරයක් විධියට මේ පෝස්ට් එක දාන්න හිතං හිටියත් දවසෙන් දවස ඒක කල් ගියා. අද ටිකක් වෙලාව අරන් කොහොම හරි මේක ලියන්න ඕනා. දැන් අපි හිතමු යම් පුද්ගලයෙක් විදේශ ගත වෙනවා කියලා. මුලින්ම මේ පුද්ගලයා කරන්න ඕනෙ ගුවන් ප්‍රවේශ පතක් ලබා ගැනීම සහ අදාළ රටට වීසා ලබා ගැනීම.  මේ ගුවන් ටිකට් පත් ලබා ගැනීම පිලිබඳව මම කලින් දාපු ගුවන් ටිකට්පතක් ලබා ගැනීමේ දී ඔබ දැන ගත යුතු කරුණු කියන පෝස්ට් එක බලන්න. ඒ වගේම යාමට නියමිත රටට වීසා ලබා ගැනීමත් සිදු කළ යුතුයි. මේ සඳහා සුදුසුම දේ ගුවන් ටිකටිපත් ලබා ගන්නා ස්ථානයෙන්ම ඒ විස්තර ලබා ගන්න එක. දැන් අපි හිතමු ගුවන් ටිකට් පත ලබා ගැනීමත් වීසා ලබා ගැනීමත් සිදු කර ුවසානයි කියලා. ඉන් පසුව තිබෙන්නේ ගුවන් ගමන පිටත් වීමට ගුවන් තොටුපළට යාමටයි. මෙහිදී ගුවන් ටිකට් පතේ සඳහන් වන පිටත් වන වේලාවට අවම වශයෙන් පැය 3ට වත් කලින් ගුවන් තොටුපළේ පිටත් වීමේ පර්යන්තයට පැමිණ සිටිය යුතුයි. ගුවන් තොටුපලට ඇතුල් වන විට පළමුවෙන්ම හමු වන්නේ පිටත්වීමේ පර්යන්තයයි. ගුවන් ගත වීමේදී ගෙන යන භාණ්ඩ ද සමග මේ පර්යන්තයට ඇතුළු විය යුතු අතර තමා සමග පැමිණි

සේපාල ඒකනායක - Sepala Ekanayake

ඔබ සමහර විට අහලා ඇති සේපාල ඒකනායක ගැන. හරියටම අදට අවුරුදු 28 ට පෙර එනම් 1982 ජූනි මාසේ 30 වෙනිදා සිවිල් ගුවන් යානයක් ගුවනේ දී පැහැර ගැනීම නිසා ඔහු ප්‍රසිද්ධ වුණා. මේ සිද්ධිය ලාංකීය ගුවන් ඉතිහාසයේ සිදු වුණේ පළමු වතාවට. ඒ වගේම අද වන තුරු ශ්‍රී ලාංකිකයෙක් අතින් එවන් දෙයක් සිදු වී නැහැ. අද දිනය මේ සම්බන්ධයෙන් විශේෂත්වයක් තිබෙන නිසා මා කැමතියි මේ ගැන ලියන්න. සේපාල ඒකනායක ඉපදුණේ 1949 ජූනි මාසේ 03 වෙනි දා දිනයක මාතර දිස්ත්‍රික්කයේ කරතොට කියන ගමේ. පාසැල් ගියේ හම්බන්තොට යෝධ කණ්ඩිය විද්‍යාලයට.  අවුරුදු 15 දි විතර නිවසින් වෙන් වන ඔහු කොළඹ ට පැමිණෙනවා. ඉන්පසු 1972 ඔහු ජර්මනියට පැමිණෙනවා. එහිදී ඔහුට ඇනා ඇල්ද්‍රොවන්දි නැමති ඉතාලි සුරූපිණිය හමු වෙනවා. පසුව ඔවුන් දෙදෙනා විවාහ වී ඉතාලියේ මොඩෙනා පෙදෙසේ පදිංචි වෙනවා. ඒ 1980 දී. එහිදී ඉපදෙන පුතාට ඔවුන් “ෆ්‍රී ඒකනායක“ නමින් නම් තබනවා. මෙහිදී සේපාලගේ වීසා එක නැති වෙන අතර ඉතාලියේ දී වීසා ඉල්ලු විට ශ්‍රී ලංකාවට පැමිණ වීසා ලබා ගන්නා ලෙස ඔවුන් පවසනවා. ඒ අනුව ඔහු ලංකාවට පැමිණ වීසා අයදුම් කරනු ලැබූ මුත් වසර හයක් ඒ සදහා බලා සිටින ලෙස ඔහුට දැනුම් දෙනවා. ඔහු ක

අදට වසරයි

මේ ලියන්න යන්නෙ නම් ගුවන් සේවාව ගැන නොවේ. අදට වසරකට පෙර තමයි ‘ අපේ අහස ‘ ට පළවෙනි පෝස්ට් එක දැම්මෙ. මේ වන විට ගුවන් සේවා සම්බන්ධ විවිධ මාතෘකා ඔස්සේ සටහන් 37 ක් පසුගිය වසර පුරාවටම එක් කීරීමට හැකියාව ලැබී තියෙනවා. ඒ සේරටම කමෙන්ට්ස් 173 ක් ලැබිලා තියෙනවා. හැබැයි මේ ගාණ ඇතුලේ තියෙනවා මම උත්තර දීපුවත්. “බ්ලොගර් ස්ටැට්“ වලින් කියන්නෙ නම් 3156 ක් මේ බ්ලොග් එකට ඇවිල්ලා තියෙනවා කියලා. මම පවත්වාගෙන ගිය කවුන්ටර්ස් වල හැටියට ආසන්න වශයෙන් 4000 ක විතර සංඛ්‍යාවක් ඇවිත් තියෙනවා. වැඩිම ගණනක් ඇවිත් කියෙන්නෙ තියෙන්නෙ ලංකාවේ පළමු ගුවන් ප්‍රදර්ශනය කියන පෝස්ට් එක බලන්න. මේ කාල සීමාව තුළ ලැබු ණ සියළු ප්‍රතිචාර මා ධෛර්යයට පත් කරවන ඒවා වීම ඉතාම සතුටට කාරණයක්. ඒ වගේම නිරන්තර සාමාජිකත්වයක් මේ සඳහා සිටින බව 30 ක් විතර වන සම්බන්ධකයින් ( Join with this site) ගණනිනුත් 11  ක් වන Followers   ලා ගණනිනුත් පැහැදිලි වෙනවා. ඒ වගේම දුරකථන මාර්ගයෙනුත් මට ලැබී තිබෙන ප්‍රතිචාර අනුව පෙනෙන්නෙ ‘අපේ අහස‘ ට  තවත් සාමාජිකයින් ඉන්නවා කියන එකයි. මම මේ ක්ෂේත්‍රයට එන විට දැනගෙන හිටියෙ අහසේ ගුවන් යානා යන බව විතරයි. කටුනායක ගුවන් තොටුප