අප දන්නවා ශ්රී ලංකාවට පැමිණෙන ජාත්යන්තර ගුවන් සමාගම් (International Airlines)සෑහෙන ගණනක් තිබෙන බව. මේ ගණන වසරින් වසර සෘතුවෙන් (Season) සෘතුව වෙනස් වුවද සාමාන්යයෙන් එම ගණන 25 ත් 35 අතර ගණනක් වෙනවා. මේ ගණන භාණ්ඩ ප්රවාහනයට (Cargo) සහ සංචාරකයින් පැමිණෙන ගුවන් යානාත් සමග. මම දැන් කථා කරන්න යන්නේ වෙනත් දෙයක් ගැන.
සමහර විට ඔබ දන්නේ නැතිව ඇති අපේ රටේත් අභ්යන්තර ගුවන් ගමන් පවතින බවත් එය ඉතාම ජනප්රිය බවත්. ශ්රී ලංකාව තුළ ගුවන් තොටුපළවල් 15 ක් පමණ තිබෙනවා. මෙයින් එක් ගුවන් තොටුපළක්, ඒ කියන්නේ පුත්තලමේ ඇති ගුවන් තොටුපළ දැනට ක්රියාත්මක නැහැ. අනෙක් සියළුම ගුවන් තොටුපළවල් දැනට ක්රියාත්මකයි. මෙම සෑම ගුවන් තොටුපළක්ම ගුවන් හමුදාව භාවිතා කරනු ලබනවා. කෙසේ වෙතත් යාපනය (පළාලි), රත්මලාන, ත්රිකුණාමලය (චීන වරාය), අම්පාර ආදී ගුවන් තොටුපළවලට අභ්යන්තර සිවිල් ගුවන් ගමන් පෞද්ගලික ආයතන විසින් පවත්වාගෙන යනු ලබනවා. යාපනය සහ රත්මලාන අතර ගුවන් ගමන දෛනිකව සිදු කරනු ලබනවා. දෛනිකව යාපනය සහ කොළඹ අතර ගුවන් ගමන් වාර 10 කට වැඩි ප්රමාණයක් පවත්වාගෙන යනු ලබනවා. මෙම ගුවන් ගමන් වල යෙදෙන්නේ එක්ස්පෝ ගුවන් සමාගම (Expo Aviation ) සහ ඩෙකෑන් ගුවන් සමාගමයි (Deccan ). මීට අමතරව දයා ගුවන් සමාගම (Daya Aviation)ද තම පෞද්ගලික ගුවන් ගමන් මෙම ගුවන් තොටුපළට පවත්වාගෙන යනු ලබනවා. මෙම යානයේ වැඩි වශයෙන් ගමන් කරනුයේ එම ආයතනයේ හිමිකරු වන දයා ගමගේ මහතා ඒ මහතාගේ ව්යාපාරික කටයුතු සඳහායි.
කෙසේ වෙතත් ඉහත මා කී ගුවන් සමාගම් දෙක යාපනය සහ කොළඹ අතර ඉතාමත් සාර්ථක ලෙස මගී ප්රවාහනය කරමින් සිටිනවා. දැනට එක්පෝ සමාගම ආපසු පැමිනෙන ගුවන් ගමනක් සඳහා එක් මගියෙකුගෙන් රු. 19500/- ක් අය කරන අතර එක් දෙසකට පමණක් රු. 10500/- ක් අයකරනු ලබනවා. නමුත් ඩෙකෑන් සමාගම මීට වඩා වැඩි මුදලක් අයකරනු ලබනවා. (රු. 30000/- ක් පමණ) මෙයට හේතුව ඔවුන්ගේ ගුවන් ගමන් ක්රමය වෙනස් වීම හා මෙහෙයුම් කරන ගුවන් යානය වෙනස් වන නිසා. ක්රමය වෙනස් කියන්නේ ඔවුන් කරන්නේ කුලී පදනම මත තම යානය කණ්ඩායමක් සඳහා ලබා දීමයි. මෙහිදී එක් ගුවන් ගමනක් සදහා මුළු යානයම කුලියට දීම සිදු වනවා.
දෛනිකව මේ සමාගම් දෙක මගින් විශාල මගීන් සංඛ්යාවක් ප්රවාහනය සිදු කරනු ලබනවා.
රත්මලානේ සිට යාපනයට යාමට සහ ඒමට පැයක් බැගින් වැය වෙනවා. විදේශීය රටවල සිට පැමිණෙන යාපනයේ වැසියන්ට මෙය ඉතාමත් පහසුවක් නිසා ඔවුන් අතර මෙම සේවාව ඉතාමත් ජනප්රියයි. මෙම ආයතන දෙක ශ්රී ලංකා සිවිල් ගුවන් සේවා අධිකාරියේ අනුමැතිය ලත් ආයතන වන අතර නිරන්තරයෙන් ඔවුන්ගේ අධීක්ෂනයට ඔවන් ලක් වෙනවා. මේ නිසා ආරක්ෂාව පිළිබඳ ඉහළ විශ්වාශයක් තැබිය හැකියි. දයා ගුවන් සමාගම පෞද්ගලික ගුවන් ගමන් වල යෙදුන ද ඔවුන් ද මෙසේ අධීක්ෂනය ලක් වනවා.
මෙම මෙහෙයුම් වලට අමතරව ඩෙකෑන් ආයතනය තම හෙලිකොප්ටරය මගින් ශ්රී ලංකාවේ ඕනෑම තැනකට මගීන් ප්රවාහනය ද සිදු කරනු ලබනවා.
ලබන වසරේ සිට කටුනායක ගුවන් තොටුපලේ සිට යාපනය දක්වා ගුවන් ගමන් ආරම්භ කිරීමට මිහින් ලංකා ආයතනය ද අදහස් කර තිබෙනවා.
සමහර විට ඔබ දන්නේ නැතිව ඇති අපේ රටේත් අභ්යන්තර ගුවන් ගමන් පවතින බවත් එය ඉතාම ජනප්රිය බවත්. ශ්රී ලංකාව තුළ ගුවන් තොටුපළවල් 15 ක් පමණ තිබෙනවා. මෙයින් එක් ගුවන් තොටුපළක්, ඒ කියන්නේ පුත්තලමේ ඇති ගුවන් තොටුපළ දැනට ක්රියාත්මක නැහැ. අනෙක් සියළුම ගුවන් තොටුපළවල් දැනට ක්රියාත්මකයි. මෙම සෑම ගුවන් තොටුපළක්ම ගුවන් හමුදාව භාවිතා කරනු ලබනවා. කෙසේ වෙතත් යාපනය (පළාලි), රත්මලාන, ත්රිකුණාමලය (චීන වරාය), අම්පාර ආදී ගුවන් තොටුපළවලට අභ්යන්තර සිවිල් ගුවන් ගමන් පෞද්ගලික ආයතන විසින් පවත්වාගෙන යනු ලබනවා. යාපනය සහ රත්මලාන අතර ගුවන් ගමන දෛනිකව සිදු කරනු ලබනවා. දෛනිකව යාපනය සහ කොළඹ අතර ගුවන් ගමන් වාර 10 කට වැඩි ප්රමාණයක් පවත්වාගෙන යනු ලබනවා. මෙම ගුවන් ගමන් වල යෙදෙන්නේ එක්ස්පෝ ගුවන් සමාගම (Expo Aviation ) සහ ඩෙකෑන් ගුවන් සමාගමයි (Deccan ). මීට අමතරව දයා ගුවන් සමාගම (Daya Aviation)ද තම පෞද්ගලික ගුවන් ගමන් මෙම ගුවන් තොටුපළට පවත්වාගෙන යනු ලබනවා. මෙම යානයේ වැඩි වශයෙන් ගමන් කරනුයේ එම ආයතනයේ හිමිකරු වන දයා ගමගේ මහතා ඒ මහතාගේ ව්යාපාරික කටයුතු සඳහායි.
කෙසේ වෙතත් ඉහත මා කී ගුවන් සමාගම් දෙක යාපනය සහ කොළඹ අතර ඉතාමත් සාර්ථක ලෙස මගී ප්රවාහනය කරමින් සිටිනවා. දැනට එක්පෝ සමාගම ආපසු පැමිනෙන ගුවන් ගමනක් සඳහා එක් මගියෙකුගෙන් රු. 19500/- ක් අය කරන අතර එක් දෙසකට පමණක් රු. 10500/- ක් අයකරනු ලබනවා. නමුත් ඩෙකෑන් සමාගම මීට වඩා වැඩි මුදලක් අයකරනු ලබනවා. (රු. 30000/- ක් පමණ) මෙයට හේතුව ඔවුන්ගේ ගුවන් ගමන් ක්රමය වෙනස් වීම හා මෙහෙයුම් කරන ගුවන් යානය වෙනස් වන නිසා. ක්රමය වෙනස් කියන්නේ ඔවුන් කරන්නේ කුලී පදනම මත තම යානය කණ්ඩායමක් සඳහා ලබා දීමයි. මෙහිදී එක් ගුවන් ගමනක් සදහා මුළු යානයම කුලියට දීම සිදු වනවා.
දෛනිකව මේ සමාගම් දෙක මගින් විශාල මගීන් සංඛ්යාවක් ප්රවාහනය සිදු කරනු ලබනවා.
රත්මලානේ සිට යාපනයට යාමට සහ ඒමට පැයක් බැගින් වැය වෙනවා. විදේශීය රටවල සිට පැමිණෙන යාපනයේ වැසියන්ට මෙය ඉතාමත් පහසුවක් නිසා ඔවුන් අතර මෙම සේවාව ඉතාමත් ජනප්රියයි. මෙම ආයතන දෙක ශ්රී ලංකා සිවිල් ගුවන් සේවා අධිකාරියේ අනුමැතිය ලත් ආයතන වන අතර නිරන්තරයෙන් ඔවුන්ගේ අධීක්ෂනයට ඔවන් ලක් වෙනවා. මේ නිසා ආරක්ෂාව පිළිබඳ ඉහළ විශ්වාශයක් තැබිය හැකියි. දයා ගුවන් සමාගම පෞද්ගලික ගුවන් ගමන් වල යෙදුන ද ඔවුන් ද මෙසේ අධීක්ෂනය ලක් වනවා.
මෙම මෙහෙයුම් වලට අමතරව ඩෙකෑන් ආයතනය තම හෙලිකොප්ටරය මගින් ශ්රී ලංකාවේ ඕනෑම තැනකට මගීන් ප්රවාහනය ද සිදු කරනු ලබනවා.
ලබන වසරේ සිට කටුනායක ගුවන් තොටුපලේ සිට යාපනය දක්වා ගුවන් ගමන් ආරම්භ කිරීමට මිහින් ලංකා ආයතනය ද අදහස් කර තිබෙනවා.
ඒක නම් සතුටුදායක ආරංචියක්...
ReplyDeleteකියෙව්වා. විස්තර වලට ස්තුතියි !
ReplyDelete