Skip to main content

පුම්බා උඩ අරින්න ගියෙමි–උණුසුම් වායු බැලුන් මෙහෙයුම–දඹුල්ල වීර මොහාන් විදුහල් ක්‍රීඩාංගනය–Hot Air Ballooning at Dambulla Veera Mohan School

ගුවන් යානා වල මූලාරම්භය ගැන කථා කරන විට උණු වායු බැලුන් (Hot Air Balloon) වලට මූලික ස්ථානයක් හිමි වෙනවා. මේක විනෝදාංශයක් විධියට දැන් කරන අතර වානිජ මට්ටමේ කටයුතුත් සිදු වෙනවා.

බැලූනයක් සමාන්‍ය සරල දෙයක් වගේ පෙණුනට එය මෙහෙය වීම ට යම් තරමකට ගුවන් යානා පැදවීමට අවශ්‍ය මූලික දැනුම අවශ්‍යයි. ඒ වගේම එහි සුරක්ෂාවත් අනෙක් භාහිර දේ වල ආරක්ෂාවත් බැලුම මෙහෙයවන්නාගේ (Pilot) වගකීමක්.

තවත් සරලව කියනවා නම් බැලුන් නියමුවා ඒ සඳහා සුදුසු කම් සම්පූර්ණ කළ බලපත්‍ර ලාභියෙක් විය යුතු වෙනවා. මේ බලපත්‍රය නිකුත් කරනු ලබන්නේ ශ්‍රී ලංකා සිවිල් ගුවන් සේවා අධිකාරිය විසින් පවත් වනු ලබන පරීක්ෂණ කීපයකට පසුවයි.

ඒ වගේම ඔවුන් ඒ ප්‍රවීණතාවයත් බැළුමේ පියාසර යෝග්‍යතාවයත් ගුවන් යානා ඉංජිනේරුවෙක් ඉදිරිපිට සනාථ කළ යුතුයි. පසුගිය 2 වෙනිදා (2011 දෙසැම්බර් 02) මේ වගේ යෝග්‍යතාවය පරීක්ෂා කරන අවස්ථාවක් එළඹුණා.

ලංකාවෙ ලියාපදිංචි වී බලපත්‍ර ලබා ගත් බැලුන් වාණිජ මෙහෙයුම් කරුවන් 4 ක් සිටින අතර ඔවුන්ගෙන් එක් අයෙක් ර්‍ශී ලාංකිකයෙක්. ඒවගේම ලංකාවේ ගුවන් යානා ලියාපදිංචි ලේඛණයේ ලියාපදිංචි වී ඇති බැලුන් ගණන 9 ක්. මෙයින් 6ක් දැනට ක්‍රියාත්මක තත්වයේ පවතිනවා. ඒ වගේම තවත් බැලුන් දෙකක් ලියාපදිංචිය සඳහා අවසර ඉල්ලා තිබෙනවා. 

මේ එක් බැලුනයක සාමාන්‍ය වටිනාකම රුපියල් ලක්ෂ 35 ක් පමණ වෙනවා. ඒ වගේ ම බැලුනයක මගීන් 6 –16 වගේ ගණනක් යන්න පුළුවන්.

ඉතින් මම ඉහළින් සදහන් කළා වගේ මේ බැලුන් වල යෝග්‍යතාවය පරීක්ෂා කිරීමෙන් අනතුරුව ඒ ප්‍රෙද්හයේ පාසැල් සිසුන් කීපදෙනකුටත් බැලුන් සවාරියක් ලබා දීමට අප තීරණය කළා. උතුරු මැද අධ්‍යාපන කලාපයේ පාසැල් සිසුන් අතර ගුවන් ක්ෂේත්‍රය පිළිබඳව රචනා තරඟයක් පවත්වා එයින් වැඩිම ලකුණු ලබා ගත් සිසු සිසුවියන් 5 දෙනකුට මේ අවස්ථාව ලබා දුන්නා.

ඒ වගේම මාධ්‍ය දැනුවත් කිරීමකුත් මේ සම්බන්ධයෙන් තිබුණා. පහළදැක්වෙන්නෙ ඒ අවස්ථාව ඡායාරූපයට නැගුණ ආකාරය.

DSC_0008

DSC_0009

DSC_0026

මේ තියෙන්නෙ ගෑස් පුරවන අවස්ථාව. වෙලාව උදේ 5.30 ට විතර ඇති.

DSC_0023

මෙන්න මේක ඇතුලෙ තමයි මගීන් යන්නෙ.

DSC_0038

මේ තියෙන්නෙ ඒ අවස්ථාවට සහභාගි වුණ ළමයි. අපි ඒ අයට තෑගිත් දුන්නා.

DSC_0067

අනෙක් බැලුණුත් දැන් වායුව පුරවමින් සිටින්නෙ.

DSC_0089

ඉස්කෝලෙ පුංචි දුවලා අපිට නැටුමකින් සංග්‍රහ කළා.

DSC_0108

මේ තියෙන්නෙ ඔය අවස්ථාවට සමගාමීව වීර මොහාන් විදුහලේ සිසුන් කල නිර්මාණ.

DSC_0136

තෑගිත් අරන් හරිම සතුටින්……..

DSC_0181

මේ දර්ශණය ලස්සනයි. ඔය ඉදිරියෙන්ම තියෙන බැලුම ලියාපදිංචි අංකය බලන්න. ලංකාවට හිමි 4R අංකයත් සමග BIG යනුවෙන් සඳහන්.

DSC_0234

කටිටිය නැගලා ඔය යන්නෙ. මේ ගමණට සහභාගි වුණ දරුවන්ට ඒ සදහා සහභාගී කරවා ගැනීමට ලිඛිත අවසරය දෙමව්පියන් ගෙන් ලබා ගත්තා.

DSC_0237

DSC_0282

බිම පෙණුනෙ මෙහෙම

DSC_0313

ඈතට පෙණුන සුන්දරත්වය

DSC_0397

මේ වගේ උඩදිත් ගෑස් දුන්නා.

 

DSC_0473

ඔන්න අපි බිමට ආවා.

DSC_0466

මේ ඉන්නෙ නියමුවා. මෙයා තමයි ලංකාවෙ එක්කෙනා. නම රිචර්ඩ්. අර වටේ තියෙන පාට පාට ලණු වලින් තමයි පාලනය කරන්නෙ.

DSC_0484

අපි සේරම එකතු වෙලා බැලුම හැකිලුවා.

මේක සේරටම අළුත්ම අත්දැකීමක් වුණා. පාසල් සිසුන්ට හරිම සතුටුයි.

Comments

  1. මේ වගේ අත්දැකීමක් බ්ලොග් එකෙන් බෙදාගත්තට අපිටත් සතුටුයි.

    ReplyDelete
  2. බොහොම වටිනා කියන සටහනක්. ස්තූතියි හැමදාම අපිත් එක්ක අළුත් අත්දැකීම් බෙදා ගන්නවට...

    ReplyDelete
  3. කාර්යබහුලත්වය නිසා හුග දවසකින් ෙම් පැත්ෙත් ඒන්න බැරි වුනා. ෂා මරු. අාහ් මමත් දැන් ගුවන් ෙස්වා කටයුතුවලට සම්බන්ධයි. ලංකාෙව් ඉදිවන ෙදෙවනි ප්ර.ධාන ජාත්යකන්තර ගුවන්ෙතාටුපෙල් ඉදිකිරීම් සැලසුම් ශිල්පිෙයකු විදිහට වැඩකටයුතු කරනවා.

    ReplyDelete
  4. නියමයි! පොටෝ ටිකත් මරු. එන්ඩ තිබ්බනං කියලා වැඩක් නෑ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඊ ළඟ එකට ගෙනියන්නම්

      Delete
  5. කියෙව්වා. විස්තර වලට ස්තුතියි !

    ReplyDelete

Post a Comment

මොනවා හරි ලියලා ගියොත් හැදෙන්න පුළුවන්....

Popular posts from this blog

ගුවන් තොටුපළේ යන්නෙ මෙහෙමයි

අදට වසරයි කියන‍ පෝස්ට් එකට සංජු දාලා තිබ්බ කමෙන්ට් එකට ප්‍රතිචාරයක් විධියට මේ පෝස්ට් එක දාන්න හිතං හිටියත් දවසෙන් දවස ඒක කල් ගියා. අද ටිකක් වෙලාව අරන් කොහොම හරි මේක ලියන්න ඕනා. දැන් අපි හිතමු යම් පුද්ගලයෙක් විදේශ ගත වෙනවා කියලා. මුලින්ම මේ පුද්ගලයා කරන්න ඕනෙ ගුවන් ප්‍රවේශ පතක් ලබා ගැනීම සහ අදාළ රටට වීසා ලබා ගැනීම.  මේ ගුවන් ටිකට් පත් ලබා ගැනීම පිලිබඳව මම කලින් දාපු ගුවන් ටිකට්පතක් ලබා ගැනීමේ දී ඔබ දැන ගත යුතු කරුණු කියන පෝස්ට් එක බලන්න. ඒ වගේම යාමට නියමිත රටට වීසා ලබා ගැනීමත් සිදු කළ යුතුයි. මේ සඳහා සුදුසුම දේ ගුවන් ටිකටිපත් ලබා ගන්නා ස්ථානයෙන්ම ඒ විස්තර ලබා ගන්න එක. දැන් අපි හිතමු ගුවන් ටිකට් පත ලබා ගැනීමත් වීසා ලබා ගැනීමත් සිදු කර ුවසානයි කියලා. ඉන් පසුව තිබෙන්නේ ගුවන් ගමන පිටත් වීමට ගුවන් තොටුපළට යාමටයි. මෙහිදී ගුවන් ටිකට් පතේ සඳහන් වන පිටත් වන වේලාවට අවම වශයෙන් පැය 3ට වත් කලින් ගුවන් තොටුපළේ පිටත් වීමේ පර්යන්තයට පැමිණ සිටිය යුතුයි. ගුවන් තොටුපලට ඇතුල් වන විට පළමුවෙන්ම හමු වන්නේ පිටත්වීමේ පර්යන්තයයි. ගුවන් ගත වීමේදී ගෙන යන භාණ්ඩ ද සමග මේ පර්යන්තයට ඇතුළු විය යුතු අතර තමා සමග පැමිණි

සේපාල ඒකනායක - Sepala Ekanayake

ඔබ සමහර විට අහලා ඇති සේපාල ඒකනායක ගැන. හරියටම අදට අවුරුදු 28 ට පෙර එනම් 1982 ජූනි මාසේ 30 වෙනිදා සිවිල් ගුවන් යානයක් ගුවනේ දී පැහැර ගැනීම නිසා ඔහු ප්‍රසිද්ධ වුණා. මේ සිද්ධිය ලාංකීය ගුවන් ඉතිහාසයේ සිදු වුණේ පළමු වතාවට. ඒ වගේම අද වන තුරු ශ්‍රී ලාංකිකයෙක් අතින් එවන් දෙයක් සිදු වී නැහැ. අද දිනය මේ සම්බන්ධයෙන් විශේෂත්වයක් තිබෙන නිසා මා කැමතියි මේ ගැන ලියන්න. සේපාල ඒකනායක ඉපදුණේ 1949 ජූනි මාසේ 03 වෙනි දා දිනයක මාතර දිස්ත්‍රික්කයේ කරතොට කියන ගමේ. පාසැල් ගියේ හම්බන්තොට යෝධ කණ්ඩිය විද්‍යාලයට.  අවුරුදු 15 දි විතර නිවසින් වෙන් වන ඔහු කොළඹ ට පැමිණෙනවා. ඉන්පසු 1972 ඔහු ජර්මනියට පැමිණෙනවා. එහිදී ඔහුට ඇනා ඇල්ද්‍රොවන්දි නැමති ඉතාලි සුරූපිණිය හමු වෙනවා. පසුව ඔවුන් දෙදෙනා විවාහ වී ඉතාලියේ මොඩෙනා පෙදෙසේ පදිංචි වෙනවා. ඒ 1980 දී. එහිදී ඉපදෙන පුතාට ඔවුන් “ෆ්‍රී ඒකනායක“ නමින් නම් තබනවා. මෙහිදී සේපාලගේ වීසා එක නැති වෙන අතර ඉතාලියේ දී වීසා ඉල්ලු විට ශ්‍රී ලංකාවට පැමිණ වීසා ලබා ගන්නා ලෙස ඔවුන් පවසනවා. ඒ අනුව ඔහු ලංකාවට පැමිණ වීසා අයදුම් කරනු ලැබූ මුත් වසර හයක් ඒ සදහා බලා සිටින ලෙස ඔහුට දැනුම් දෙනවා. ඔහු ක

අදට වසරයි

මේ ලියන්න යන්නෙ නම් ගුවන් සේවාව ගැන නොවේ. අදට වසරකට පෙර තමයි ‘ අපේ අහස ‘ ට පළවෙනි පෝස්ට් එක දැම්මෙ. මේ වන විට ගුවන් සේවා සම්බන්ධ විවිධ මාතෘකා ඔස්සේ සටහන් 37 ක් පසුගිය වසර පුරාවටම එක් කීරීමට හැකියාව ලැබී තියෙනවා. ඒ සේරටම කමෙන්ට්ස් 173 ක් ලැබිලා තියෙනවා. හැබැයි මේ ගාණ ඇතුලේ තියෙනවා මම උත්තර දීපුවත්. “බ්ලොගර් ස්ටැට්“ වලින් කියන්නෙ නම් 3156 ක් මේ බ්ලොග් එකට ඇවිල්ලා තියෙනවා කියලා. මම පවත්වාගෙන ගිය කවුන්ටර්ස් වල හැටියට ආසන්න වශයෙන් 4000 ක විතර සංඛ්‍යාවක් ඇවිත් තියෙනවා. වැඩිම ගණනක් ඇවිත් කියෙන්නෙ තියෙන්නෙ ලංකාවේ පළමු ගුවන් ප්‍රදර්ශනය කියන පෝස්ට් එක බලන්න. මේ කාල සීමාව තුළ ලැබු ණ සියළු ප්‍රතිචාර මා ධෛර්යයට පත් කරවන ඒවා වීම ඉතාම සතුටට කාරණයක්. ඒ වගේම නිරන්තර සාමාජිකත්වයක් මේ සඳහා සිටින බව 30 ක් විතර වන සම්බන්ධකයින් ( Join with this site) ගණනිනුත් 11  ක් වන Followers   ලා ගණනිනුත් පැහැදිලි වෙනවා. ඒ වගේම දුරකථන මාර්ගයෙනුත් මට ලැබී තිබෙන ප්‍රතිචාර අනුව පෙනෙන්නෙ ‘අපේ අහස‘ ට  තවත් සාමාජිකයින් ඉන්නවා කියන එකයි. මම මේ ක්ෂේත්‍රයට එන විට දැනගෙන හිටියෙ අහසේ ගුවන් යානා යන බව විතරයි. කටුනායක ගුවන් තොටුප