Skip to main content

සෙස්නා ගුවන් යානය - Cessna Aircraft

සාමාන්‍යයෙන් ගුවන් යානා පැදවීමට පුහුණු වන්නන් හෝ ගුවන් යානා ඉංජිනේරුවරුන් ලෙස පුහුණු වන්නන් විසින් බහුල ලෙස භාවිතා වන සැහැල්ලු ගුවන් යානයකි සෙස්නා (Cessna) වර්ගයේ ගුවන් යානා. පහත ඡායාරූපයේ දැක්වෙන්නේ ‍Cessna 152 වර්ගයේ ගුවන් යානයක්.


ලෝකයේ ඉතා බහුලව යොදා ගන්නා පුහුණු ගුවන් යානය වන්නේ ද මෙම සෙස්නා 152 වර්ගයේ ගුවන් යානාවයි.
 සෙස්නා යානය මුලින්ම නිෂ්පාදනය කරන ලද්දේ 1911 දී පමණ "ක්ලයිඩ් සෙස්නා" ( Clyde Cessna) විසිනි. මුලින්ම ඔහු විසින් කිලෝ වොට් 45 පමණ බලයක් සහිත යානයක් දැව, වානේ සහ රෙදි වර්ග යොදා සකස් කරන ලදී.
                Clyde Cessna


ඔහු කීප දෙනෙකු සමගම වරින් වර එක්ව ගුවන් යානා නිෂ්පාදන සමාගම් ආරම්භ කලද ඔහුගේ හවුල් කරුවන් ඔහුව හැර ගිය අතර 1927 දී ඔහු Cessna Aircraft Company  නමින් නිෂ්පාදන සමාගමක් පිහිටුවන ලදී.

 සෙස්නා ගුවන් යානයේ එක් වරකට ගමන් කළ හැක්කේ නියමුවාත් සමග ‍දෙ‍දෙනකුටයි. සාමාන්‍යයෙන් පැයට කි.මි. 200 ක පමණ වේගයෙන් ගමන් කළ හැකි අතර ගුවන‍ට එසවීමේදී සාමාන්‍යයෙන් කි.ග්‍රෑ. 750 ක පමණ (මාදිලියෙන් මාදිලියට වෙනස් වේ) උපරිම බරක් සහිතව වුවද සිදු කළ හැක.

මෙම සැහැල්ලු ගුවන් යානා වලට අමතරව ‍සෙස්නා සමාගම විසින් ජෙට් යානා ද නිපදවා ඇත. දැනට පිස්ටන් එන්ජින් සහිත සැහැල්ලු සෙස්නා යානා 100000 ට වඩා නිපදවා ඇති අතර ‍ජෙට් යානා 2000 පමණ නිපදවා ඇත.

වඩා සිත්ගන්නා සුළු දෙය නම් මෙම යානා නිෂ්පානයේ පුරෝගාමියා වන ක්ලයිඩ් සෙස්නා පස්වන ශ්‍රේණිය දක්වා පමණක් ඉගෙන ගත් පුද්ගලයෙකු වීම සහ ඔහුට ගුවන් යානා පැදවීමේ මූලික බලපත්‍රය පවා සම්පුර්ණ කරගැනීමට නොහැකි වීමයි.

තවත් දෙයක් පසුගිය දිනවල කොටි ත්‍රස්තවාදීන් විසින් භාවිතා කරන ලද්දේ ද වෙනස් කරන ලද සෙස්නා වර්ගයේ සැහැල්ලු ගුවන් යානායි.





Comments

  1. Please correct that the LTTE used Check made Zling aircrafts.

    ReplyDelete
  2. ඇත්තටම එය නිවැරදියි. ත්‍රස්තවාදීන් භාවිතා කළේ ස්ලින්ග් වර්ගයේ ගුවන් යානායි. මට කියන්න ඕනෙ වුනේ මේ වගේ සැහැල්ලු ගුවන් යානා ඔවුන් භාවිතා කළා කියලා. කොහොම උනත් සමාවෙන්න මා අතින් වු වරදට. ස්තුතියි

    ReplyDelete
  3. සාමාන්‍ය ගුවන් යානකයි ප්‍රහාරක ගුවන් යානයකයි වෙනස් කම් සමාන කම් ගැන උගන්නපු පාඩමට තමා ඒකාලේ මම නැමතිම උනේ... අනිත් අයටත් දැනගන්න ඒකත් කියා දෙන්න පුලුවන්ද!

    ReplyDelete
  4. බුද්ධි, වෙලාවක් ලැබුණ පළමු අවස්ථාවේදීම කියනවා. ඒකට නිවැරදි තොරතුරු අවශ්‍ය නිසා ටිකක් ප්‍රමාද වෙයි.

    ReplyDelete

Post a Comment

මොනවා හරි ලියලා ගියොත් හැදෙන්න පුළුවන්....

Popular posts from this blog

ගුවන් තොටුපළේ යන්නෙ මෙහෙමයි

අදට වසරයි කියන‍ පෝස්ට් එකට සංජු දාලා තිබ්බ කමෙන්ට් එකට ප්‍රතිචාරයක් විධියට මේ පෝස්ට් එක දාන්න හිතං හිටියත් දවසෙන් දවස ඒක කල් ගියා. අද ටිකක් වෙලාව අරන් කොහොම හරි මේක ලියන්න ඕනා. දැන් අපි හිතමු යම් පුද්ගලයෙක් විදේශ ගත වෙනවා කියලා. මුලින්ම මේ පුද්ගලයා කරන්න ඕනෙ ගුවන් ප්‍රවේශ පතක් ලබා ගැනීම සහ අදාළ රටට වීසා ලබා ගැනීම.  මේ ගුවන් ටිකට් පත් ලබා ගැනීම පිලිබඳව මම කලින් දාපු ගුවන් ටිකට්පතක් ලබා ගැනීමේ දී ඔබ දැන ගත යුතු කරුණු කියන පෝස්ට් එක බලන්න. ඒ වගේම යාමට නියමිත රටට වීසා ලබා ගැනීමත් සිදු කළ යුතුයි. මේ සඳහා සුදුසුම දේ ගුවන් ටිකටිපත් ලබා ගන්නා ස්ථානයෙන්ම ඒ විස්තර ලබා ගන්න එක. දැන් අපි හිතමු ගුවන් ටිකට් පත ලබා ගැනීමත් වීසා ලබා ගැනීමත් සිදු කර ුවසානයි කියලා. ඉන් පසුව තිබෙන්නේ ගුවන් ගමන පිටත් වීමට ගුවන් තොටුපළට යාමටයි. මෙහිදී ගුවන් ටිකට් පතේ සඳහන් වන පිටත් වන වේලාවට අවම වශයෙන් පැය 3ට වත් කලින් ගුවන් තොටුපළේ පිටත් වීමේ පර්යන්තයට පැමිණ සිටිය යුතුයි. ගුවන් තොටුපලට ඇතුල් වන විට පළමුවෙන්ම හමු වන්නේ පිටත්වීමේ පර්යන්තයයි. ගුවන් ගත වීමේදී ගෙන යන භාණ්ඩ ද සමග මේ පර්යන්තයට ඇතුළු විය යුතු අතර තමා සමග පැමිණි

සේපාල ඒකනායක - Sepala Ekanayake

ඔබ සමහර විට අහලා ඇති සේපාල ඒකනායක ගැන. හරියටම අදට අවුරුදු 28 ට පෙර එනම් 1982 ජූනි මාසේ 30 වෙනිදා සිවිල් ගුවන් යානයක් ගුවනේ දී පැහැර ගැනීම නිසා ඔහු ප්‍රසිද්ධ වුණා. මේ සිද්ධිය ලාංකීය ගුවන් ඉතිහාසයේ සිදු වුණේ පළමු වතාවට. ඒ වගේම අද වන තුරු ශ්‍රී ලාංකිකයෙක් අතින් එවන් දෙයක් සිදු වී නැහැ. අද දිනය මේ සම්බන්ධයෙන් විශේෂත්වයක් තිබෙන නිසා මා කැමතියි මේ ගැන ලියන්න. සේපාල ඒකනායක ඉපදුණේ 1949 ජූනි මාසේ 03 වෙනි දා දිනයක මාතර දිස්ත්‍රික්කයේ කරතොට කියන ගමේ. පාසැල් ගියේ හම්බන්තොට යෝධ කණ්ඩිය විද්‍යාලයට.  අවුරුදු 15 දි විතර නිවසින් වෙන් වන ඔහු කොළඹ ට පැමිණෙනවා. ඉන්පසු 1972 ඔහු ජර්මනියට පැමිණෙනවා. එහිදී ඔහුට ඇනා ඇල්ද්‍රොවන්දි නැමති ඉතාලි සුරූපිණිය හමු වෙනවා. පසුව ඔවුන් දෙදෙනා විවාහ වී ඉතාලියේ මොඩෙනා පෙදෙසේ පදිංචි වෙනවා. ඒ 1980 දී. එහිදී ඉපදෙන පුතාට ඔවුන් “ෆ්‍රී ඒකනායක“ නමින් නම් තබනවා. මෙහිදී සේපාලගේ වීසා එක නැති වෙන අතර ඉතාලියේ දී වීසා ඉල්ලු විට ශ්‍රී ලංකාවට පැමිණ වීසා ලබා ගන්නා ලෙස ඔවුන් පවසනවා. ඒ අනුව ඔහු ලංකාවට පැමිණ වීසා අයදුම් කරනු ලැබූ මුත් වසර හයක් ඒ සදහා බලා සිටින ලෙස ඔහුට දැනුම් දෙනවා. ඔහු ක

අදට වසරයි

මේ ලියන්න යන්නෙ නම් ගුවන් සේවාව ගැන නොවේ. අදට වසරකට පෙර තමයි ‘ අපේ අහස ‘ ට පළවෙනි පෝස්ට් එක දැම්මෙ. මේ වන විට ගුවන් සේවා සම්බන්ධ විවිධ මාතෘකා ඔස්සේ සටහන් 37 ක් පසුගිය වසර පුරාවටම එක් කීරීමට හැකියාව ලැබී තියෙනවා. ඒ සේරටම කමෙන්ට්ස් 173 ක් ලැබිලා තියෙනවා. හැබැයි මේ ගාණ ඇතුලේ තියෙනවා මම උත්තර දීපුවත්. “බ්ලොගර් ස්ටැට්“ වලින් කියන්නෙ නම් 3156 ක් මේ බ්ලොග් එකට ඇවිල්ලා තියෙනවා කියලා. මම පවත්වාගෙන ගිය කවුන්ටර්ස් වල හැටියට ආසන්න වශයෙන් 4000 ක විතර සංඛ්‍යාවක් ඇවිත් තියෙනවා. වැඩිම ගණනක් ඇවිත් කියෙන්නෙ තියෙන්නෙ ලංකාවේ පළමු ගුවන් ප්‍රදර්ශනය කියන පෝස්ට් එක බලන්න. මේ කාල සීමාව තුළ ලැබු ණ සියළු ප්‍රතිචාර මා ධෛර්යයට පත් කරවන ඒවා වීම ඉතාම සතුටට කාරණයක්. ඒ වගේම නිරන්තර සාමාජිකත්වයක් මේ සඳහා සිටින බව 30 ක් විතර වන සම්බන්ධකයින් ( Join with this site) ගණනිනුත් 11  ක් වන Followers   ලා ගණනිනුත් පැහැදිලි වෙනවා. ඒ වගේම දුරකථන මාර්ගයෙනුත් මට ලැබී තිබෙන ප්‍රතිචාර අනුව පෙනෙන්නෙ ‘අපේ අහස‘ ට  තවත් සාමාජිකයින් ඉන්නවා කියන එකයි. මම මේ ක්ෂේත්‍රයට එන විට දැනගෙන හිටියෙ අහසේ ගුවන් යානා යන බව විතරයි. කටුනායක ගුවන් තොටුප